در سیاست‌گذاری‌ها حواسمان به کالبد شهری و کودکان نیست

در سیاست‌گذاری‌ها حواسمان به کالبد شهری و کودکان نیست
   
در سیاست‌گذاری‌ها حواسمان به کالبد شهری و کودکان نیست |||| ||||

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز،امروز یکشنبه ۸ اسفند در نخستین همایش ملی «تربیت شهروندی کودکان» که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد ، گفت: در سیاست‌گذاری‌ها شهری و شهرسازی حواسمان به کالبد شهری و کودکانی که در این کالبد زندگی می‌کنند، نیست.

به گزارش راستین انلاین مصطفی مشفقیان با بیان اینکه از زاویه دیگری به مفهوم شهروندی و آموزش آن به کودکان باید نگریسته شود، اظهار کرد: شهر دوستدار کودک در یونسکو تعریف واضح و مشخصی دارد و در شهرداری شیراز نیز از دیرباز صحبت بر این بوده که تلاش کنیم که شیراز به سمت شهر دوستدار کودک و تحقق آن حرکت کند. 

او با بیان اینکه در سیاست‌گذاری‌ها شهری و شهرسازی حواسمان به کالبد شهری و کودکانی که در این کالبد زندگی می‌کنند نیست، گفت: ما کودکان را پیونددهنده هویت گذشته و آینده می‌دانیم بنابراین اگر محیط زیست شهری که کودکان زندگی می‌کنند یک محیطی نباشد که مفاهیم شهروندی را به خوبی یاد و پرورش دهد و فقط به این فکر کنیم که در این شهر عده‌ای بزرگسال زندکی می‌کنند قطعا به مشکل می‌خوریم همچنان که امروز در انتقال مفاهیم فرهنگی و آموزش مفاهیم شهروندی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. 

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه در کلانشهرها چه اندازه به المان‌ها، طراحی و  شهرسازی دقت شده که قرار است در این شهر کودک هم زندگی کند، افزود: دستان ما در این زمینه خالی است و گروه‌های پژوهشی تازه ورود کردند و دارند مفاهیم شهر دوستدار کودک را بومی‌سازی می‌کنند. 

مشفقیان با طرح این پرسش که شهر دوستدار کودک چه آیتم‌هایی باید داشته باشد، گفت: در پاسخ به این پرسش دستمان خالی است به ویژه زمانی که بخواهیم این آیتم‌ها را بومی‌سازی کنیم؛ اینجا کار جدی نشده است باید با همکاری دانشگاه‌ها و حمایت از پایان نامه تئوری‌های این مهم مشخص شود. 

او با بیان اینکه طراحی‌ها و المان‌ها باید متناسب با مفهوم شهر دوستدار کودک باشد، عنوان کرد: شهرداری شیراز برای همکاری جدی‌تر با دانشگاه برای تعریف پروژه‌های علمی و پژوهشی تا تبدیل شهر شیراز به یک شهر دوستدار کودک آمادگی دارد.

نخستین همایش ملی تربیت شهروندی کودکان یکشنبه ۸ اسفند با حضور دستگاه‌های مرتبط در این حوزه و مسئولان استانی در دانشگاه شیراز برگزار شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
299 کلیک ها  یکشنبه, 08 اسفند 1400 15:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا