رسیدگی به پرونده‌های حوادث رانندگی در شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود

رسیدگی به پرونده‌های حوادث رانندگی در شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود
   
رسیدگی به پرونده‌های حوادث رانندگی در شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود |||| ||||

دادستان مرکز فارس گفت: به منظور تسریع و تسهیل در روند دادرسی و استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، رسیدگی به پرونده‌های ناشی از حوادث رانندگی منجر به صدمه بدنی در شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین سید مصطفی بحرینی دوشنبه دوم اسفند در نشست هم اندیشی با قضات ویژه شوراهای حل اختلاف و روسای کلانتری‌های شیراز که با موضوع ارجاع پرونده‌های تصادفات به شورای حل اختلاف، برگزار شد، گفت: در راستای برنامه راهبردی و سند تحول و تعالی قوه قضائیه و تاکیدات ریاست محترم قوه و دادستان معظم کل کشور مبنی بر کاهش ورودی پرونده به دادسراها و محاکم و تسریع و تسهیل در روند دادرسی و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، رسیدگی به پرونده‌های ناشی از حوادث رانندگی منجر به صدمه بدنی (تصادفات  غیر فوتی ) موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی که قابل گذشت هستند از ابتدای فرایند رسیدگی در شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود. 

او خاطرنشان کرد: سابق بر این تمام پرونده‌های مرتبط با تصادفات بر حسب نوع رسیدگی، به دادسراها و دادگاه ارجاع داده می‌شد و فرد زیان دیده و شرکت‌های بیمه‌ای بالاجبار باید تا صدور رأی نهایی صبر می‌کردند که این فرایند چندین ماه به طول می‌انجامید.

دادستان مرکز فارس ادامه داد: با اجرای این طرح، روند رسیدگی به پرونده‌های تصادفات غیر فوتی در شعب شوراهای حل اختلاف به سرانجام می‌رسد.

به گفته بحرینی، کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام‌تر و سریعتر میزان خسارت به زیان دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسراها و محاکم ، رسیدگی سریعتر به جرائم و دعاوی مهم تر در دادگستری و حمایت از شرکت بیمه‌ای از دیگر اهداف این طرح است.

حجت‌الاسلام توانی، رئیس توسعه حل اختلاف فارس نیز به لزوم تشکیل و راه‌اندازی هیات‌های صلح در کلانتری ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هیات صلح در مساجد استان راه‌اندازی شده که با تشکیل و راه‌اندازی هیات‌های صلح در کلانتری‌ها انتظار می‌رود روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع و فرهنگ صلح وسازش در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  دوشنبه, 02 اسفند 1400 18:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا