فرصت های شورا را نسوزانیم/رسیدگی به بودجه ها در اولویت قرار داده شود

فرصت های شورا را نسوزانیم/رسیدگی به بودجه ها در اولویت قرار داده شود
   
فرصت های شورا را نسوزانیم/رسیدگی به بودجه ها در اولویت قرار داده شود |||| ||||

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز گفت :اگر فرصت‌ها را در سال اول شورا بسوزانیم و جایی که باید با دقت بیشتری به بودجه رسیدگی شود، نشود، قطعا یک سال شورا به وظیفه خود به صورت کامل عمل نکرده است.

 

به گزارش راستین آنلاین  محمد علی ترابی بعدازظهر امروز، ۲۴ بهمن در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا به برگزاری جلسه مجمع مشورتی کمیسیون‌های کشور در تبریز که در هفته گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: چند موضوع در جلسه مذکور به صورت خاص بررسی شد.

چالش‌های پیش روی شهرسازی در کلان‌شهرهای کشور، نحوه احیای بافت‌های تاریخی، فرهنگی و بافت‌های فرسوده شهری، رشد نامتوازن شهرها بر خلاف طرح‌های جامع و تفصیلی مصوب شورای عالی معماری شهرسازی، نحوه اقدام دولت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن‌سازی در کشور از جمله این موارد بودند. 

وی تأکید کرد: باید از تجارب گذشته استفاده شود و نباید اینگونه شود که شهرها را بی‌رویه گسترش دهیم و در ارائه خدمات مردمی که در انجا ساکن می‌شوند در آینده دچار مشکل شویم و نگاهی به بافت‌های فرسوده شهری نداشته باشیم. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: بر اساس ابلاغ دولت ماده ۱۱ و ۱۲ قانون موانع تولید هم اشاره شده که باید ۵۰ درصد این زمین‌ها اختصاص پیدا کند به بافت‌های درون شهری و فرسوده اما متاسفانه در تامین زمین تا به امروز یک متر هم از بافت‌های درون شهرهای وزارت مسکن و شهرسازی اختصاص نداده‌اند که این خلاف مصوبه مجلس و دولت است. 

ترابی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در جلسه مذکور مطرح شد، استفاده از نماهای غیر اسلامی بود و اینکه شهرداری‌ها باید به رفع المان‌های شرک آلود برخی ساختمان‌ها ورود پیدا کنند و از شهردار هم درخواست داریم این دستور را دهند حتما در هنگام پایان کارها کنترل شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در شهر شیراز هم شاهد هستیم که در بعضی از نمادهای شرک و کفرآلود در شهر نصب می‌شود و ضروری است که این جریان سیما و منظر شهری پیگیری شود، گفت:  امیدواریم با پیگیری‌هایی که در شهر شیراز انجام می‌دهیم و اقدامات خوبی که در حوزه شهری انجام می‎شود، این مشکلات مرتفع شود. 

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اکنون ایام پیگیری و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز در شورا است، گفت: بودجه میثاق شورا و شهرداری است، شورایی که به هدف خدمت به مردم پا در عرصه میدان گذاشته و اعتماد مردم را جلب کرده است و شهرداری که بار سختی این امانت را متقبل شده و قصد اجرای مطالبات مردم را دارد میثاق آنان در بودجه است، بودجه ریل‌گذاری توسعه شهر است. 

وی، بودجه را فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مردم دانست و افزود: در مقطعی قرار گرفتیم که دولت به واسطه مشکلاتی که داشته یا سیاست‌گذاری‌های کلانی که در کشور بوده امروز متاسفانه حمایت چندانی از دولت برای مردم ساکن در شهرهای کشور اتفاق نمی‌افتد. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد مردم ایران در شهرها زندگی می‌کنند و دولت حمایت چندانی  برای توسعه و عمران و آبادانی محل زنگی مردم ندارد، این مردم هستند که با انتخاب نمایندگان در شورا و در پرداخت عوارض‌های خود و با پرداخت هزینه‌ها باعث رشد و توسعه شهرها هستند.

اگر امروز درآمد شهرهای کشور از بودجه عمرانی دولت بیشتر است این به واسطه خواست خود مردم و حمایت‌های آنان از شورا و شهرداری است. 

وی در ادامه از دولتمردان خواست تا به رأی و خواسته مردم احترام بگذارند و سپس افزود: متأسفانه چند مشکل در مراحل بررسی بودجه در شورا داریم، یک نحوه ارائه آن است، توسط مدیران مربوطه که از شهردار می‌خواهیم این روند را اصلاح کند.

دوم نحوه برش بودجه و نحوه رسیدگی در خود شورا نیز ایراد دارد باید اتفاقی می‌افتاد که با یک دقت بیشتری به بودجه در شورا رسیدگی می‌شد. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: اگر فرصت‌ها را در سال اول شورا بسوزانیم و جایی که باید با دقت بیشتری به بودجه رسیدگی شود، نشود، قطعا یک سال شورا به وظیفه خود به صورت کامل عمل نکرده است. 

ترابی در ادامه ضمن گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم از مشکلاتی که در این کشور به خصوص در این دهه‌ای که کشور درگیر شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی اجتماعی و اقدامات شدید دشمنان و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به خصوص آمریکای جنایت کار هستند و بوده‌اند، در طلیعه چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی پرتوان و پرتلاش و با امید و توکل به پروردگار یکتا به سمت رفع مشکلات و معضلات مردم برویم و شاهد این باشیم که یکی پس از دیگری تحریم‌های دشمن فرو بریزد مشکلات مردم مرتفع شود و مدیران، با تمام قوا در خدمت مردم و در خدمت آرمان‌های اسلام و انقلاب حرکت کنند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود چند بار بر غیرت دینی و انقلابی مردم تاکید کردند و امیدواریم که مدیران و مسئولان در کنار مردم با تمام قوا و با حفظ غریت دینی و انقلابی از آرمان‌های اسلام، شهدای گران‌قدر و آرمان‌های امام راحل دفاع و ایستادگی کنند. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
226 کلیک ها  یکشنبه, 24 بهمن 1400 21:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا