تلفن گویای کشاورزی در فارس راه‌اندازی شد

تلفن گویای کشاورزی در فارس راه‌اندازی شد
   
تلفن گویای کشاورزی در فارس راه‌اندازی شد |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از راه‌اندازی اولین تلفن گویای کشاورزی در استان فارس به شماره ۰۹۶۸۰۰ خبر داد.

 
سید ناصر حسینی خرمی گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از طریق شماره سراسری ۰۹۶۸۰۰ با استفاده از خط تلفن ثابت یا تلفن همراه از خدمات مشاوره مستقیم با متخصصان کشاورزی و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار شوند.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از جهادکشاورزی فارس، خرمی با بیان اینکه این سامانه به طور آزمایشی در فارس و ۶ استان دیگر فعالیت خود را شروع کرده است، افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه، توسعه دانش فنی در بخش کشاورزی، کاهش نیاز به مراجعه حضوری و دسترسی سریع بهره‌برداران بخش کشاورزی به اطلاعات مورد نیاز براساس سه گروه اصلی زراعت (زیرگروه‌های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک)، باغبانی (زیرگروه‌های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک) و دام، طیور و آبزیان (زیرگروه‌های دام سنگین، دام سبک، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم) است. 
 
حسینی با اشاره به اینکه این سامانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر آماده پاسخگویی مستقیم به کاربران است، خاطرنشان کرد: در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل، پیام کشاورزان ضبط می‌شود و متخصصان استانی می‌توانند به پیام‌های ضبط شده دسترسی داشته باشند.
 
به گفته او، به کارگیری صحیح ظرفیت‌های موجود در بستر این سامانه، مشکلات اساسی توسعه بخش کشاورزی و کاهش عملکرد، مبنی بر عدم دسترسی کشاورزان به اطلاعات تخصصی به روز و دقیق را برطرف خواهد کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
646 کلیک ها  سه شنبه, 20 مهر 1400 10:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا