رتبه‌بندی معلمان مطالبه درستی است که نباید به بحران تبدیل شود

رتبه‌بندی معلمان مطالبه درستی است که نباید به بحران تبدیل شود
   
رتبه‌بندی معلمان مطالبه درستی است که نباید به بحران تبدیل شود |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: یکی از پیوست‌های اصلی اجرای سند تحول بنیادین، رتبه بندی معلمان است، البته باید توجه داشت که کسانی این رتبه بندی و مطالبه به حق را تبدیل به بحران نکنند.

 
فرهاد اسماعیلی در جلسه برخط با روسای آموزش و پرورش شهرستانهای فارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال رتبه بندی معلمان است و یقین داریم این رتبه بندی به عنوان خواسته ی اصلی معلمان اجرا خواهد شد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از آموزش و پرورش فارس، اسماعیلی همچنین ضمن بیان اینکه ۲۵ شهریور وضعیت سامانه‌های آموزشی را برای شروع سال تحصیلی جدید بررسی خواهیم کرد، گفت: اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید تا ۲۵ شهریور بحث ثبت‌نام دانش آموزان را به سامان رسانده باشند.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که در سامانه برای پروژه مهر طراحی شده باید با کیفیت تمام در سراسر استان تکمیل شود تا امسال نیز شاهد بازگشایی با شکوه مدارس باشیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین گفت: امسال با نقل و انتقال قریب به ۵ هزار معلم در استان موافقت شده است تا بخشی از مشکلات فرهنگیان استان بر طرف شود.
 
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز گفت: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید این انتظار وجود دارد که فضاهای فیزیکی مدارس شامل آبخوری ها، سرویس های بهداشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... به دقت وارسی شود تا مشکلی پیش نیاید.
 
محسن کلاری افزود: توزیع کتاب در حوزه ابتدایی، متوسطه اول و دوم تقریبا به پایان رسیده و کتب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز به زودی ساماندهی خواهد شد.
 
کلاری با بیان اینکه اگر در سامانه سیدا مشکلاتی بود سریعا به استان جهت انتقال به وزارت خانه اطلاع رسانی شود گفت: منتظر صدور دستورالعمل نیروهای طرح امین و نیروهای قرآنی از سوی وزارت هستیم تا این نیروها به زودی در استان ساماندهی شوند.
 
رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در سال جاری با هماهنگی روسای ادارات آموزش و پرورش تمدید انتقال همکاران را انجام دادیم .
 
محسن مسعودی بای بیان اینکه ضریب اشتغال و کمبود نیروی انسانی از شاخص های اصلی تخصیص نیرو به ادارات آموزش و پرورش سراسر استان است گفت: چرخشی کردن کلاسها در شهرستانها و و تجمیع کلاسها در مناطق کوچک از جمله راهکاری مدیریت نیروی انسانی است.
 
مسعودی با اشاره به اینکه در صدور ابلاغ همکاران باید سقف ساعت ها رعایت شود گفت: دستورالعمل نقل و انتقالات اضطراری به زودی به شهرستانها و مناطق ارسال خواهیم کرد و درصدد هستیم با برنامه ریزی مناسب سال تحصیلی پیش رو را با کمترین مشکل در زمینه ساماندهی نیروها آغاز کنیم.
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز گفت: ۱۵ هزار دانش آموز بدو ورود در استان برای سنجش هنوز نوبت گیری نکرده‌اند که باید در اسرع وقت نسبت به این انجام این کار اقدام شود.
 
محسن بهشتی پور گفت: امسال ۴۵ هزار دانش آموز پیش دبستانی استان نیز باید سنجش شوند که به زودی این سنجش را آغاز خواهیم کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
187 کلیک ها  یکشنبه, 21 شهریور 1400 13:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا