ضرورت توسعه همه جانبه کشور با تقویت هویت ملی اتفاق می افتد

ضرورت توسعه همه جانبه کشور با تقویت هویت ملی اتفاق می افتد
   
ضرورت توسعه همه جانبه کشور با تقویت هویت ملی اتفاق می افتد |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بحران هویت زمانی بوجود می‌آید که فرد نتواند بین هویت خود و دیگری تمایزی قائل شود، تاکید کرد: ما باید برای توسعه کشور هویت ملی دانش آموزان را تقویت کنیم.

 

فرهاد اسماعیلی چهارشنبه ۱۶ تیرماه در سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که به میزبانی آموزش و پرورش فارس برگزار شد، اظهار کرد: فردی که هویت خود را می‌شناسد برای امنیت و پیشرفت کشور از جان و مال خود می‌گذرد.

او با بیان اینکه هویت می‌تواند بر توسعه و آبادانی و امنیت تاثیر مستقیم بگذارد، ادامه داد: مصداق آشکار هویت افراد، هشت سال دفاع مقدس بود که عزیزان ما از جان و مال خود گذشتند و از خام میهن خود دفاع کردند؛ حضور در میدان جنگ به واسطه این بود که افراد ریشه و هویت غنی ایرانی اسلامی خود را درک کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره اینکه فردی که هویت خود را می‌شناسد، هرگز جاسوس بیگانه نخواهد شد افزود: شخصی که هویتش را می‌شناسد امنیت را تقویت می‌کند و اگر در سرزمینش اقتصاد دچار مشکل شد، بار اضافی بر بحران اقتصاد نمی‌شود.

اسماعیلی عنوان کرد: تمام این موارد اهمیت هویت را به ما گوشزد می‌کند و ما باید هویت فرزندانمان را تقویت، و داشته‌های ملی و فرهنگی خودمان را به آن‌ها بشناسانیم.

او با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین و راهکارهای آن، بر احیای هویت افتخارآمیز اسلامی ایرانی تاکید بسیار شده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری، اساس تحول را برمبنای ملاحظه عناصر اصلی هویت ملی می‌دانند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
784 کلیک ها  چهارشنبه, 16 تیر 1400 11:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا