بهره بر داری طرح گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان سپهر مهر/ راه اندازی مشعل پالایشگاه در جنوب فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از اتمام طرح  تامین گاز سوخت  پالایشگاه گاز  پارسیان سپهر مهر و راه اندازی مشعل پالایشگاه  در جنوب فارس خبر داد. 

به گزارش راستین آنلاین غلامحسین حسینی با  بیان اینکه برای گازرسانی به پالایشگاه گاز پارسیان  سپهر یک  انشعاب 6 اینچ  از خط  56 اینچ الحاقی به خطوط چهارم و هشتم سراسری اخذ شده است، افزود: در این پروژه که با نظارت شرکت گاز استان فارس در زمینه های طراحی و اجرای خط لوله و تاسیسات جانبی به انجام رسیده است، 760 متر خط انتقال 6 اینچ  به همراه ایستگاه  انشعاب، شیر اتوماتیک قطع جریان، ایستگاه حفاظت کاتدی و ایستگاه اندازه گیری  اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه این طرح در مدت شش ماه اجرا گردیده است، تأکید کرد: با بهره برداری از این  پروژه، امکان تأمین 30 هزار متر مکعب در ساعت گاز، سوخت مورد نیاز این واحد صنعتی فراهم  شد.

مدیر عامل گاز استان فارس تصریح کرد: ماموریت اصلی پالایشگاه گاز پارسیان سپهر مهر  استحصال ترکیبات ارزشمند اتان، پروپان، بوتان و میعانات از گاز طبیعی تولیدی پالایشگاه پارسیان و ارسال آن به شرکت  پالایش گاز پارسیان سپهر  عسلویه جهت تفکیک و سپس  صادرات می باشد.

به گفته حسینی، شرکت گاز استان فارس در زمینه تحویل گاز به نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع استان با همه توان خود گام برمی‌دارد و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های بهره‌مندی هرچه بیشتر صنایع استان از این انرژی پاک را فراهم کنیم.

پالایشگاه گاز پارسیان سپهر مهر، با ظرفیت تولید سالیانه سه میلیون و سیصد هزار تن مخلوط اتان و سایر محصولات در مجاورت دومین  مجتمع گازی کشور فعالیت خواهد کرد. 

از مزایای این پالایشگاه جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، صادرات، ارز‌آوری، توسعه پتروشیمی‌های کشور و حفظ محیط زیست است.

دو شركت  پالايش گاز پارسيان و شرکت پالایش گاز  پارسیان سپهر در 12 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهر قرار دارند.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1102 کلیک ها  یکشنبه, 14 دی 1399 13:51
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا