ضرورت اطلاع رسانی و آموزش در پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شیراز

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در نشست ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان، ضمن اشاره به بروز موج جدید این بیماری و یک مورد گزارش در کشور، از آمادگی شهرستان جهت پیشگیری از بروز بیماری و مقابله با موارد احتمالی خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین اکبر روستا طسوجی در این نشست، با اشاره به مخاطرات اقتصادی گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صنعت طیور و تاثیر غیرقابل انکار آن بر بهداشت عمومی جامعه،  تشکیل چنین جلساتی جهت ایجاد هماهنگی و همکاری بین ارگان های ذیربط را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، تدبیر و برنامه ریزی برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار جدید، یک ضرورت به شمار می رود. 
 
وی مقابله با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از وارد شدن خسارات مالی به بخش تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان، آمادگی کامل برای مقابله با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را داشته باشند.
اکبر روستا طسوجی، اطلاع رسانی و آموزش و ارتقای سطح آگاهی روستائیان و پرورش دهندگان طیور در هر سطح و تشکیل جلسه با شوراها و دهیاران در راستای پایش وضعیت روستاها را وظیفه بخشداران عنوان و تاکید کرد: مشاهده هر گونه موارد مشکوک و تلفات غیر طبیعی، در اسرع وقت به دستگاه های متولی گزارش شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز در پایان بار دیگر نقش پیشگیرانه اطلاع رسانی و آموزش با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه را یادآور شد و تاکید کرد: کنترل مبادی ورودی شهرستان و خودروهای حمل طیور باید با جدیت انجام شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
217 کلیک ها  چهارشنبه, 12 آبان 1400 12:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا