• عبدالرضا قاسمپور :

مشاهده قارچ سیاه در فارس /احتمال برپایی کلاس های درس در مناطق کم جمعیت

مشاهده قارچ سیاه در فارس /احتمال برپایی کلاس های درس در مناطق کم جمعیت
   
مشاهده قارچ سیاه در فارس /احتمال برپایی کلاس های درس در مناطق کم جمعیت |||| ||||

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از مشاهد بیماری قارچ سیاه در فارس خبر داد و گفت : برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما تا آبان در شهرستان های با جمعیت کمتر احتمال امکان برپایی کلاس های درس وجود دارد .

به گزارش راستین انلاین عبدالرضا قاسمپور امروز (شنبه 13 شهریور) در نشست مجازی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، بابیان اینکه شیوع کرونا در فارس نزولی شده است ، گفت :رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس به 70 درصد رسیده است .

او  با اشاره به اینکه تاکنون مواردی از ابتلا به لامبدا در فارس نداشته ایم افزود :اما بیماری قارچ سیاه در فارس اعلام شده است که تلاش می شود تا دارو های موثر و لازم برای درمان بیماران مبتلا تهیه شود .

قاسمپور همچنین با بیان اینکه تدابیری برای مقابله با کرونا در فارس بررسی شده است ،عنوان کرد :در شیراز حدود 14 مرکز واکسیناسیون وجود دارد که ار این تعداد سه مرکز خودرویی و مابقی مراکز ثابت هستند.

معاون استاندار  تصریح کرد : در حال حاضر مشکلی از بابت تزریق واکسن کرونا در فارس نداریم و شهرستان های استان هر کدام دارای یک مرکز واکسن هستند تا باعث تجمع افراد نشود.

او در ادامه با بیان اینکه ادارات و سازمان ها آمادگی خود را برای تامین سالن تزریق واکسن کرونا  اعلام کرده اند اضافه کرد :  نهادهای نظامی هم امکان تامین نیروهای انسانی برای تزریق واکسن کرونا را اعلام آمادگی کردند.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: سن تزریق واکسن در حال حاضر ۴۸ سال است .

برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم 

قاسمپور افزود: در تصمیم برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما تا آبان در شهرستان های با جمعیت کمتر احتمال امکان برپایی کلاس های درس وجود دارد که شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت ها است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت:نج شنبه گذشته ۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار و راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونای لامبدا برگزار و تکلیف شد که پیش‌بینی تمهیدات نیروی انسانی، داروها و تخت های بیمارستانی انجام شود و ادارت و نیروهای مسلح در صورت مواجهه با پیک ششم پای کار بیایند.

عبدالرضا قاسم‌پوربا بیان اینکه  درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به زیر ۳۰ درصد رسیده عنوان کرد : درصد بهبودی به ۹۶ درصد رسیده است.

قدردانی از رسانه‌ها

قاسم‌پور ضمن قدردانی از اطلاع رسانی رسانه‌ها در بحران کرونا عنوان کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تاکنون هوشمندانه اطلاع رسانی کرده‌اند و از این پس نیز با حفظ آرامش جامعه در خصوص خطرات کرونای لامبدا اقدام کنند.

اوادامه داد: مدیران بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و ... تمایل به وارد کردن واکسن و تزریق آن را دارند که برای بخش خصوصی مصوب شده تحت نظارت وزارت بهداشت واکسن را وارد کنند و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حمایت لازم را خواهند داشت.

قاسم‌پور تاکید کرد: نظارت بر فرودگاه‌ها بیشتر می‌شود و نظارت بر اصناف و مشاغل نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
748 کلیک ها  شنبه, 13 شهریور 1400 20:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا