• در دیدار با معاون اقتصادی استانداری فارس:

اعضاء شورای اسلامی فارس خواستار رفع مشکلات سرمایه‌گذاری و عدالت در شهرستان‌های استان شدند

اعضاء شورای اسلامی فارس خواستار رفع مشکلات سرمایه‌گذاری و عدالت در شهرستان‌های استان شدند
   
اعضاء شورای اسلامی فارس خواستار رفع مشکلات سرمایه‌گذاری و عدالت در شهرستان‌های استان شدند |||| ||||

هیات رئیسه  شورا اسلامی فارس در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، سرفصل مشکلات اقتصادی شهرستان‌ها را اشتغال نیروهای غیربومی در صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و معادن، تمرکزگرایی صنایع و عدم استفاده از ظرفیت‌های استان برای احداث واحد‌های تولیدی برشمردند.

 
به گزارش راستین آنلاین علی خرمی رئیس شورای اسلامی استان فارس در این دیدار با تأکید بر جایگاه معاونت اقتصادی استانداری در توسعه متوازن استان، از معاون اقتصادی استانداری برای حضور در اجلاس شورای اسلامی استان فارس دعوت کرد و اظهار داشت: این دیدار موجب ارتباط بیشتر شوراییان استان با این معاونت خواهد شد و ظرفیت‌های هر شهرستان را برای سرمایه‌گذاری معرفی خواهد کرد.
 
«وهب نورایی»، نایب رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز خواستار حمایت و جدیت در اشتغال نیروهای بومی در صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و معادن استان فارس شد و ابراز داشت: این بنگاه‌های اقتصادی عموما از نیروهای غیربومی بهره می‌گیرند و موجبات نارضایتی مردم منطقه را فراهم کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: شورای استان می‌تواند با معرفی شهرستان‌های کم برخوردارتر و ظرفیت دار در زمینه سرمایه‌گذاری احداث کارخانه و احداث شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، زمینه هر چه بهتر توزیع عادلانه اعتبارات را فراهم کند.
 
همچنین جعفر راستگوعضو هیأت رییسه و رئیس کارگروه آموزش شورای استان نیز خواستار کاهش روند بروکراسی اداری با هدف سرعت‌بخشی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شد و تأکید کرد که روند فرسایشی برای دستیابی به این مهم، سرمایه‌گذار را خسته و کم رمق می‌کند.
 
مرتضی زارع درنیانی رئیس کارگروه نظارت شورای اسلامی فارس نیز با اشاره به موضوع الزام بانک‌ها برای حمایت از سرمایه‌گذاران با ارائه خدمات و اعطای تسهیلاتی منطبق با ظرفیت‌های هر منطقه، افزود: با توجه به پهناوری فارس، سهم این استان از اعتبارات بانکی با دیگر استان‌های کشور تفاوت فاحشی دارد.
 
وی خواستار فراهم‌ساختن امکانات بهتر برای کمک به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شد.
 
 عضو هیأت رییسه شورای اسلامی استان فارس نیز نگاه ویژه به شهرستان‌های جدید فارس را به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال ضروری خواند.
دبیر کارگروه تلفیق شورای استان هم بر موضوع عدم تمرکز صنایع در مناطق خاص تأکید کرد و خواهان استفاده از تمام ظرفیت‌های مناطق مختلف استان در حوزه سرمایه‌گذاری شد.
 
برخورداری فارس از تسهیلات بانکی و اعتبارات در مقایسه با استان‌های دیگر کمتر بوده است
اما در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تایید این موضوع که برخورداری فارس از تسهیلات بانکی و اعتبارات در مقایسه با استان‌های دیگر کمتر بوده است، گفت: با این حال، عملکرد نامطلوبی در این زمینه نداشته‌ایم؛ اما انتظار می‌رود با هم‌افزایی مطلوب، به نتایج بهتری دست یابیم.
 
تبعیضی در شهرستان‌های فارس در حوزه سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد
 
ظفر افشون درباره طرح جایگذاری صنایع در سراسر استان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، برخی شهرستان‌ها از ویژگی‌های جغرافیایی مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری برخوردارند؛ گرچه این موضوع سبب نشده است که تبعیضی میان سایر شهرستان‌های فارس ایجاد شود.
 
او تلاش معاونت اقتصادی استانداری فارس را مبتنی بر ایجاد عدالت در استقرار صنایع و گزینش نیروهای بومی در هر منطقه دانست و افزود: افزایش ارتباط شورای استان به‌منزله شورای فرادستی، باعث ایجاد هم‌افزایی با این معاونت خواهد شد و در نتیجه آن می‌توان از تمامی ظرفیت‌های فارس به‌صورتی مطلوب بهره گرفت.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1579 کلیک ها  سه شنبه, 07 بهمن 1399 16:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا