رعایت عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی یک ضرورت است /تدوین بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار

رعایت عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی یک ضرورت است /تدوین بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار
   
رعایت عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی یک ضرورت است /تدوین بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار |||| ||||

رئیس شورای شهر شیراز خواستار عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی شد و گفت: این رویه که در یک منطقه از شهر پوشش سنگفرش ایجاد شود و در برخی از محدوده‌های محروم پوشش آسفالت حداقلی هم وجود نداشته باشد، قابل قبول نیست.

 
به گزارش راستین آنلاین مهدی طاهری شنبه ۱۳ آذر در حاشیه برپایی نخستین میز خدمت محله محور شورای شهر شیراز که با حضور اعضای شورا و سازمان‌های خدمات رسان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مسئولین باید خدمت‌رسانی و ارتباط مسقیم با مردم را تقویت کنند.
 
او با اشاره به اینکه در اولین گام از راه‌اندازی میز خدمت با فراز و نشیب‌هایی روبرو شدیم، اظهار کرد: این اولین میز خدمت شورای اسلامی شهر شیراز است که با حضور جمع کثیری از مسئولان مرتبط راه‌اندازی شده است. بنا بر تکلیفی که قانون برای مسئولان مشخص کرده همه ما ملزم به خدمترسانی به جامعه هستیم و امیدواریم در مراحل بعد این چالش ها برطرف شود.
 
رئیس شورای شهر شیراز با تقدیر از مسئولانی که در این میز خدمت حضور داشتند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها کارمندان جز خود را به میز خدمت مردمی فرستادند. در حالی که در این قرار گاه عملیاتی قرار است که مسایل و مشکل مردم پیگیری و حل شود.
 
طاهری در ادامه تصریح کرد: در این میز خدمت مردم در دو زمینه دغدغه‌های خود را مطرح کردند. در وهله اول به بیان دغدغه‌های شخصی خود پرداختند و پس از آن دل مشغولی‌های کلی را اظهار داشتند. برای مثال مشکلاتی نظیر آسفالت، فاضلاب و خطرات کمربندی از دغدغه‌های عمومی مردم است و باید مسئولان ذیریط پاسخگوی مردم باشند.
 
او با تاکید بر خدمت‌رسانی متوازن به همه اهالی کلانشهر شیراز، عنوان کرد: شهروندی که در این محدوده ساکن است از جنس شهروندان درجه ۲ نیست که خدمت رسانی به آن در مراتب کم اهمیت قرار گیرد.
 
رئیس شورای شهر شیراز خواستار عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی شد و گفت: این رویه که در یک منطقه از شهر پوشش سنگفرش ایجاد شود و در برخی از محدوده‌های محروم پوشش اسفالت حداقلی هم وچود نداشته باشد قابل قبول نیست.
 
طاهری در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی دیگر از دستارودهای این میز خدمت احداث و ساماندهی خطوط فاضلاب است که بخشی از آن در سال جاری و ادامه ان در سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید. یکی از دستاوردهای یگر این جلسه مربوط به احداث خط گاز برای کارخانه نشاسته سازی است که سهم عمده‌ای در الودگی محیط زیستی دارد. در این زمینه شهرداری و شرکت گاز به تعهدات خود اعلام پایبندی کردند.
 
او خواستار حضور جدی همه مسئولان ذیربط در میزهای خدمت شد و عنوان کرد: امیدواریم جامعه مسئولان برای خدمت‌رسانی در قالب میزهای خدمت همت مضاعفی نشان دهند و ارتباط بی واسطه میان مردم و مسئولان کارساز واقع شده و با هم افزایی مشکلات این منطقه را حل کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین اظهار کرد: منطقه ۹ از نواحی گسترده شیراز است و مشکلات مردم در هر محله متفاوت است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. در همین راستا هر ماه در یک منطقه از کلانهشر شیراز میز خدمت برگزار خواهد شد و رفته رفته به محلات برای شنیدن درد ودل‌های مردمی خواهیم رفت.
 
به گفته طاهری، در پایان این میز خدمت قرار است میز جلسه ای برگزار شود و مسایل کلی صورتجلسه و زمان بندی شود.
 
جمع آوری کارگاه‌های مصالح ساختمانی ضایعات با استفاده از ظرفیت کمیسیون ۱۰۰
 
علی‌اکبر سلطانی، سخنگوی شورای شهر شیراز نیز در حاشیه برگزاری میز خدمت مدیریت شهری دستگاه خدمات رسان برای اهالی منطقه ۹ در مسجد صاحب الزامان شهرک مهدی آباد نیز گفت: مشکلات اهالی این منطقه با کمک یاوران شورا در سطح مناطق مختلف منطقه ۹شناسایی و احصاء شده است.
 
ناظر شورا در سطح منطقه ۹ در خصوص فعالیت کارگاه‌های مصالح ساختمانی و جمع آوری ضایعات در میان بافت‌های مسکونی بعنوان یکی از معضلات این منطقه. افزود: برای جمع آوری کارگاه‌های جمع آوری ضایعات و مصالح ساختمانی از ظرفیت قانونی کمیسیون ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنیم و با تغییر کاربری به حالت اولیه مکان مورد نیازجمع آوری را در دستور کار قرار می‌دهیم.
 
سلطانی در خصوص ورود فاضلاب به بستر رودخانه چنار راهدار نیز خاطرنشان کرد: رفع مشکل فاضلاب در بستر رودخانه چنار راهدار با شروع فعالیت شورای ششم بعنوان یک دستور کار ویژه دنبال می‌شود.
 
او با اشاره به فعالیت کارخانه‌های نشاسته سازی که در سطح منطقه ۹ فاضلاب را در بستر رودخانه رها می‌کنند هم گفت: با فعالیت شورای ششم و ورود داستان مرکز استان به این موضوع رفع این مشکل در یک کارگروه ویژه در حال انجام است.

 

سلطانی از افزایش متراژ شبکه جمع آوری فاضلاب در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با تامین اعتبار مناسب، اجرای شبکه فاضلاب در سه محله منطقه در دستور کار است و مابقی محلات باقیمانده با تامین زیر ساخت‌ها در معابر در سال ۱۴۰۱ دنبال می‌شود.

 

فاضلاب، آسفالت معابر، بهسازی معابر و کمبود فضای سبز و بیمارستان ۷۰۰تختوابی جنوب شرق شیراز از جمله مشکلات مطرح شده توسط شهروندان منطقه بود که ناظر شورا به آنها اشاره کرد و گفت: در مورد بیمارستان ۷۰۰تختخوابی و برنامه جابجایی برخی از مطب پزشکان از مرکز شهر به این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

 

سلطانی درباره آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های باقی مانده بر روی کمربندی که در تعهدات راه و شهرسازی و شهرداری است هم گفت: احداث دو تقلطع از نواب که در تعهدات شهرداری شیراز است، مراحل بازنگری و اصلاح هندسی را در کمیسیون برای کاهش تعداد املاک مورد مسیر طی می‌کند که بعد از پایان کار، مراحل کلنگ زنی این تقاطع سال آینده در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

 

او از ایجاد جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری در سطح این منطقه هم خبر داد و گفت: با این جاذبه‌ها سطح ارتقا عمومی را شاهد خواهیم بود.

 

رودخانه چنار راهدار، معضل اصلی منطقه ۹ شیراز

 

افسانه خواست خدایی، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز ضمن تقدیر از حضور نماینده تمام دستگاه‌های مرتبط در اولین میز خدمت در محله کم برخوردار مهدی آباد، اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم این منطقه رودخانه چنار راهدار است که چندین منطقه شهرداری را درگیر کرده است.

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه در ماه گذشته نشستی مشترک با حضور رئیس کل دادگستری و تمام دستگاه‌های مرتبط در این خصوص تشکیل شد، گفت: حاصل این نشست تصویب مصوباتی بود که هر چه سریعتر ساماندهی رودخانه به نتیجه برسد، همچنین تصمیم بر این شد تا چهار کارخانه نشاسته سازی فاضلاب خود را به رودخانه نریزند و طی هشت ماه تصفیه خانه مشترک احداث کنند و تا آن زمان با تانکر فاضلاب خود را انتقال دهند.

 

او افزود: ساماندهی رودخانه چنار راهدار یکی از اولویت‌های مهم شورا است و تا حصول نتیجه این پیگیری ادامه دارد.

تدوین بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار شیراز 

 

عضو دیگر شورای شهر شیراز هم گفت: نیروهای انقلابی شورای شهر تصمیم جدی دارند برای رفع مشکلات مردم مصمم هستند و تصمیم جدی گرفتند، چرا که معتقدیم این حق شهروندان است که از خدمات شهری مناسب برخوردار باشند.

 

سیده مریم حسینی تصریح کرد: معتقدیم این حق شهروندان و به ویژه کودکان است که از بهداشت و ایمنی در تردد برخوردار باشند که در این برنامه همه این موارد مورد بررسی قرار گرفت و در صدد رفع آنها هستیم.

 

او اظهار کرد: یکی از مواردی که در دستور کار ما قرار دارد ساماندهی وضعیت بانوان سرپرست خانوار است که در ارتباط منطقه به منطقه در حال تهیه آمار زنان سرپرست خانوار هستیم تا بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه کنیم.

 

حسینی گفت: این امر کمک می‌کند تا بدانیم کدام یک از زنان خانوار نیازمند شغل هستند اما برای اشتغالزایی بانوان باید مهارتی را به بانوان آموزش بدهیم که در این خصوص نیازمند راه‌اندازی کارگاههای کارآموزی هستیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
730 کلیک ها  شنبه, 13 آذر 1400 11:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا