کی روش و جوادخیابانی !!

وقتی تیم ملی مصر با درخشش محمد صلاح به نیمه نهایی جام ملتها ی آفریقا صعود کرد در ایران، در کمترین زمان ممکن  پوستری ازکارلوس  کی روش در  فضای مجازی منتشر شد. 

 منتشرکننده  ذیل پوستر مذکور ضمن تبریک به کی روش ،  جواد خیابانی  گزارشگر قدیمی فوتبال را بی شخصیت نامیده بود .  انتشار این پوستر  توهین آمیز  با اهداف معین حاشیه پردازی و انحراف افکار عمومی از موضوعات  روز جامعه و فوتبال ایران نظیر مشکلات اقتصادی و بیکاری و گرانی های سرسام آور ، ورود شده زنان به ورزشگاه ، مشکلات و حاشیه های  دوباشگاه پرسپولیس و استقلال ،  موضوع دردآور کار سخت و   معیشت دشوار  کولبران شریف کردستان  انجام گرفته است . 
   کی روش  آن مربی پرتغالی فوتبال  با حاشیه های زیاد  پولهای بسیار کلانی از سفره فوتبال ایران به جیب زد و درکنار برخی ویژگی هایی  که داشت کارنامه ای قابل بحث  و نقد از خود باقی گذاشت .
از کی روش  فقط باید به هنگام  بررسی یا نگارش  تاریخ فوتبال ایران یاد کرد ولاغیر.اما در فوتبالی که دلالان و حاشیه پردازان و فرصت طلبان بستر ساز انواع زدو بندها بوده و هستندیادآوری نام این آقای مربی  با اهداف مشخصی بوده  است.پرداختن به کی روش به بهانه حمله به جواد  خیابانی   محصول تفکرات سطحی  وحاشیه پردازو اندیشه های بیمار و کینه جو  است. جواد  خیابانی با همه حاشیه ها و کج فهمی هایی که  دارد بی شخصیت نیست .
 او تنها  مسیر خود را گم کرده است ومتاسفانه  آن شور و احساس و فهم دوران  جوانی و قدر و منزلت خود رانیز  از یاد برده است .
 راست گفته اند که برخی آدمها در میان سالی شور و آرمانهای جوانی را به کلی فراموش می کنند و محافظه کار و دچار روزمرگی  شده و خود را به جریان زندگی و در جهت وزش" باد"  می سپارند!! این هم آفت بزرگی است که ریشه در تفکر همسویی و همرنگ جماعت شدن  دارد !!! مردم خاطرات خوبی از جواد خیابانی دارند که نباید آن را خدشه دارکرد و یا نادیده گرفت . اما در شرایط پرتنش کنونی  مردم از روزنامه نگاران و گزارشگران  و مفسران و تحلیل گران  در هر عرصه ای از جمله فوتبال هوشمندی و و روشن بینی و جسارت در بیان حقایق را  دارند . زیرا آنان را  به مثابه چشم  و گوش و چکیده بیان مطالبات و آرزوهای خود می انگارند . کی روش   برای فوتبال ایران تمام شده است  اما خیابانی میتواند به درون  خویش بنگرد و با باز نگری و نقد دیدگاه کنونی و عملکرد  خود به آغوش حمایت و  محبت مردم  باز گردد . حتی اگر به مذاق "کسانی "خوش نیاید.
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی/روزنامه نگار
924 کلیک ها  دوشنبه, 11 بهمن 1400 22:53
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا