طلا زیر سایه بازار مسکن !

طلا زیر سایه بازار مسکن !
   
طلا زیر سایه بازار مسکن ! |||| ||||

مطابق با بررسی تحلیلگران، به دنبال انتشار گزارش ساخت و ساز مسکن که با 8.1 درصد کاهش همراه بود، طلا در رقم 1650 دلاری معامله شد و به پائین‌ترین سطح رسید.


راستین آنلاین :طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح و زیر حمایت اولیه در رقم 1650 دلار در هر اونس معامله می‌شود. البته ناگفته نماند در کاهش این فلز گرانبها، داده‌های نسبتاً خطی ساخت و ساز مسکن نیز بی‌تاثیر نبوده‌اند.

وزارت بازرگانی روز چهارشنبه اعلام کرد که آغاز احداث مسکن، 8.1 درصد کاهش یافت و به نرخ سالانه تعدیل فصلی 1.44 میلیون واحد در ماه گذشته رسید. در همان زمان، داده‌های ماه اوت از 1.58 میلیون واحد که قبلاً گزارش شده بود، به 1.566 میلیون واحد کاهش یافت. با تمام این‌ها، کاهش ساخت و ساز خانه تقریبأ مطابق با پیش‌بینی‌های توافق‌شده بود.

در این گزارش آمده است که ساخت و ساز مسکن 7.7 درصد در سال کاهش یافته است.

با نگاهی به چشم‌انداز استقلال فلز درخشان می‌توان به وضوح دید که بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی نشان نمی‌دهد؛ علت آن فشار فروش فنی قوی است که همواره بر فلز زرد امن وارد می‌شود. هر اونس طلا آخرین بار در ماه دسامبر، با 1 درصد کاهش به 1638.40 دلار معامله شد.

اقتصاددانان خاطرنشان می‌کنند که بخش مسکن ایالات متحده همچنان با مشکل مواجه است، زیرا افزایش نرخ بهره، نرخ وام مسکن را به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته می‌رساند. در این بین، همراه با افزایش وام مسکن، بسیاری از مصرف‌کنندگان از بازار خارج می‌شوند؛ چرا که با بالاماندن سرسختانه‌ی قیمت‌ها انگیزه‌ای برای آنها باقی نمی‌ماند.

با این حال، برخی از اقتصاددانان بر این باورند که آخرین داده‌های اقتصادی می‌توانند حاکی از آن باشند که بخش ساخت و ساز به پایین‌ترین سطح خود نزدیک شده است. آخرین داده‌های این بخش، نشان‌دهنده‌ی افزایش شدیدتر از حد انتظار در درخواست مجوزهای ساختمانی است.

شایان توجه است که مجوزهای ساخت خانه به 1.56 میلیون افزایش یافت که 1.4 درصد نسبت به نرخ تجدیدنظر شده 1.542 میلیونی در ماه اوت افزایش داشت. اقتصاددانان انتظار داشتند که شاهد کاهش به 1.52 میلیون مجوز باشند. این گزارش افزود: تعداد مجوزهای صادر شده در 12 ماه گذشته، 3.2 درصد کاهش یافته است.

کاترین جاج، اقتصاددان ارشد CIBC بر ضعف و کاستی در ایالات متحده تآکید کرد که عوامل مختلفی منشأ اثر آن هستند. از این رو، بخش مسکن تا پایان سال به کاهش فعالیت‌های اقتصادی ادامه خواهد داد.

وی افزود: «عقب نشینی در شروع سه ماهه سوم، همراه با ضعف در فروش خانه‌های موجود، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مسکونی باعث کاهش رشد می‌شود. با نگاهی به آینده، فعالیت بازار مسکن تحت فشار باقی می‌ماند، زیرا نرخ وام مسکن همچنان بالاست.»

منبع : شبکه اطلاع رسانی 

انتهای پیام /  108
335 کلیک ها  دوشنبه, 06 آذر 1402 08:04
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا