بهره برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت

بهره برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت
   
بهره برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت |||| ||||

 از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با حضور وزیر صمت بهره برداری شد. 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: صبح پنجشنبه ۲٠ مهرماه در سفر دکتر علی آبادی به استان فارس، طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیارد ریالی درشهرستان کوار انجام شد. به گفته مدیرکل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس، تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد است.  

حمیدرضاایزدی افزود: ۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارکاد کوار تولیدشفت های‌صنعتی میله و میلگرد آلیاژی(۴۵۰هزارتن ظرفیت سالیانه) و الکترود گرافیتی( با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

ایزدی ادامه داد: فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و طی سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره برداری رسیده است.

همچنین این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه هم فعال بوده و طرح های توسعه دیگری نیز در دست احداث دارد.


وزیر صمت در دیدار با کارکنان این کارخانه و در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مدیرعامل کارخانه طرح شد،گفت: ما به این مساله واقف هستیم که در موضوع فولاد، توزیع همگن انجام نشده است اما دولت امروز همراه شماست.

 علی آبادی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند. ما خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم، که برای تغییر این رویکرد باید به هر چه بیشتر صنعتی شدن برویم. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران در زمینه فولاد، رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، گفت: کسب این رتبه بسیار حایز اهمیت است.

ما همین حالا هم قابلیت تولید بیش از ۴٠ ملیون تن فولاد را داریم اما در مرحله بازمهندسی این مساله هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست پیدا خواهیم کرد. 

وی در پایان خطاب به کارکنان و کارگران کارخانه ذوب آهن پاسارگاد گفت: امیدوارم در مسیر عمق بخشیدن به تولیداتتان پیش بروید. ما هم باید گره های صنعت را باز کنیم، مطمئن هستم که آینده برای شما روشن است.گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید و افتتاح چندین پروژه تولیدی وارد استان فارس شده است و رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت به همراه فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این سفر وزیر صمت را همراهی می کنند.

انتهای پیام /  108
304 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مهر 1402 12:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا