پیش‌بینی برداشت ۱۳ هزار و ۵۵۰ تن دانه‌روغنی در فارس

  مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۳ هزار و ۵۵۰ تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ از مزارع این استان برداشت و تحویل مراکز خرید شود. 

منصوره خسروبیگ راستین انلاین : مهدی صادقی سه‌شنبه ۲۹ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت دانه‌های روغنی اختصاص دارد، عنوان کرد: برداشت کلزا از سطح بیش از ۵۵۰۰ هکتار و از شهرستان های جنوبی آغاز شده که برآورد محصول قابل استحصال ده هزار تن است. 

او با اشاره‌ به اینکه برداشت کلزا تا اواسط مرداد ماه در شهرستان‌های شمالی فارس ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: کار برداشت ۳۵۵۰ هکتار از مزارع گلرنگ استان فارس با میانگین تولید هزار کیلوگرم در هر هکتار نیز از حدود تیر ماه آتی آغاز می‌شود.

به گفته صادقی؛ علاوه بر دانه، گلچه‌های گلرنگ نیز توسط بهره برداران برداشت می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی از کیفیت مناسبی برخوردار است و برآورد می‌شود بیش از ۲۷۰ تن گلچه برداشت و حدود ۸۰ درصد از آن به خارج از کشور صادرات شود.

توزیع رایگان ۴۰ تن کود N.P.K  در فارس

این مقام مسئول با بیان اینکه کلزا و گلرنگ از جمله محصولات مورد حمایت طرح جهش تولید در دیمزارها است، عنوان کرد: ۴۰ تن کود N.P.K به طور رایگان بین کشاورزان طرح جهش تولید در دیمزارها" توزیع شده است. 

صادقی با اشاره به اینکه با هدف محرومیت زدایی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این مقدار کود N.P.K تامین شده است، افزود: سهمیه کودی مذکور بین ۱۶ شهرستان دارای اراضی دیم شرکت کننده در طرح  که متوسط بارندگی بالای ۲۵۰ میلیمتر داشته‌اند، توزیع شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه اقدام مذکور موجب افزایش عملکرد محصول کشاورزان می‌شود، اضافه کرد: این میزان سهمیه استانی برای بخشی از کشت محصولات هدف طرح جهش تولید در دیمزارها شامل گندم، جو، نخود، عدس، دانه‌های روغنی، گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی مصرف شده است.

صادقی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تامین امنیت غذایی و رسیدگی به نیازهای اقشار مختلف به ویژه در روستاها را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و در این مسیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارها را اجرا می‌کند.

انتهای پیام /  108
139 کلیک ها  چهارشنبه, 30 فروردين 1402 09:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا