۳۱ درصد مصرف گاز روزانه فارس مربوط به مشترکان خانگی است

۳۱ درصد مصرف گاز روزانه فارس مربوط به مشترکان خانگی است
   
۳۱ درصد مصرف گاز روزانه فارس مربوط به مشترکان خانگی است |||| ||||

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۶۹۰ هزار مشترک گاز در فارس داریم و اینکه ۶ هزار و ۶۷۰ مشترک پرمصرف خانگی در بین آنها شناسایی شده اند ،گفت :  این مشترکین در پلکان های ۱۱ و ۱۲ مصرف می کنند و ۳۱ درصد مصرف گاز روزانه استان مربوط به مشترکان خانگی است.

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین: علی اکبر میدان شاهی، امروز یکشنبه (۴ دی) در نشست خبری با خبرنگاران که با محوریت پویش «هدیه انرژی» برگزار شد، گفت: صرفه جویی از آموزه های دینی ماست و در مصرف گاز باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صنایع بالادستی دقت و مدیریت داشته باشیم.


مدیر عامل شرکت گاز فارس با تسلیت ایام فاطمیه افزود: از نظر اجرای شبکه ها، تولید و توزیع گاز مشکلی در استان نداریم اما افزایش مصرف گاز به ویژه مصرف خانگی موجب محدودیت هایی می شود و باید مدیریت مصرف گاز در اولویت قرار بگیرد.


وی اضافه کرد: افزایش تولید گاز، زمان بر و هزینه بر است و از ذخایرمان که متعلق به نسل های بعدی است نمی توان برای افزایش تولید بالادستی استفاده کنیم.


میدان شاهی با تاکید بر مصرف انرژی در کشور بیان کرد: مصرف گاز ما معادل مصرف سه و ۲ دهم اروپاست و افزایش مصرف گاز، اثرات منفی زیست محیطی در پی دارد و هر یک متر مکعب گاز که در فضا رها می شود در تغییر اقلیم و هوای پاک تاثیر نامطلوبی می گذارد.


میدان شاهی ادامه داد: صنعت استان و کشور را نمی توان به خاطر افزایش مصرف خانگی تعطیل کرد و صرفه جویی می تواند در صادرات و رشد اقتصادی هم کمک کند.


وی با تاکید بر افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص مصرف بهینه گاز گفت: صرفه جویی باید در رفتار افراد جامعه نمود پیدا کند و دانش آموزان و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف بهینه گاز نقش موثری ایفا می کنند، گاز ثروتی متعلق به نسل آینده است و اصحاب رسانه هم در ترویج این فرهنگ نقش بسزایی دارند.


مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به پویش «هدیه انرژی» هم اظهار کرد: مصرف بهینه گاز یک ضرورت واجب است و عدم استفاده درست از انرژی اجحاف در حق نسل آینده است.
وی با اشاره به شمار مشترکان گاز در استان فارس هم گفت: یک میلیون و 690 هزار مشترک گاز در فارس داریم که 6 هزار و 670 مشترک پرمصرف خانگی در بین آنها شناسایی شده اند که در پلکان های ۱۱ و ۱۲ مصرف می کنند و 31 درصد مصرف گاز روزانه استان مربوط به مشترکان خانگی است.
میدان شاهی اعلام کرد: نرم افزاری برای تشخیص میزان مصرف آینده و ابلاغ قیمت آتی مصرف به مشترکان پر مصرف طراحی شده که قیمت آتی قبض گاز را در صورت ادامه همین روند به مشترکان پرمصرف استان ابلاغ کرده است تا صرفه جویی در پیش بگیرند.

انتهای پیام /  108
147 کلیک ها  یکشنبه, 04 دی 1401 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا