کدام مشترک در برابر چه خسارت‌هایی بیمه است؟

کدام مشترک در برابر چه خسارت‌هایی بیمه است؟
   
کدام مشترک در برابر چه خسارت‌هایی بیمه است؟ |||| ||||

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تمام مشترکان برق در بخش‌های خانگی و تجاری (سایر مصارف) در برابر حوادث ناشی از اختلال در تامین و توزیع برق، بیمه هستند، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

 
به گزارش راستین آنلاین حسین صالحی شنبه 18 دی در جمع خبرنگاران افزود: با اهتمام شرکت توانیر، مشترکان برق خانگی و سایر مصارف (تجاری) در برابر خسارت‌های جانی و مالی ناشی از اختلال در شبکه برق، بیمه شده‌اند.
 
او اضافه کرد: براین اساس، هر مشترکی که به دلیل قطع برق، نوسان ولتاژ و حوادث شبکه توزیع برق، با خسارت‌های مالی و جانی مواجه شوند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات، نسبت به دریافت خسارت از بیمه اقدام کنند.
 
صالحی با بیان اینکه تنها مشترکان با تعرفه خانگی و تجاری، مشمول این بیمه هستند، گفت: این بیمه شامل همه مشترکان در نقاط شهری، روستایی و عشایر بوده و کل عرصه و اعیان و مشاعات واحدهای مسکونی و تجاری را در بر می‌گیرد.
 
او با یادآوری اینکه، خسارت تنها مربوط به مالک واحدهای تجاری و مسکونی نیست و اشخاص ثالث خسارت دیده را هم شامل می‌‎شود، گفت: براین اساس، افرادی که به واسطه اختلال در خدمات رسانی برق، دچار خسارت مالی یا جانی اعم از مصدومیت، نقص عضو و فوت شوند، امکان دریافت خسارت را خواهند داشت.
 
صالحی با بیان اینکه مشترکان برای دریافت خسارت باید به سایت بیمه، https://bime.tavanir.org.ir مراجعه و اطلاعات و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند، گفت: کارشناسان بیمه بر اساس اطلاعات دریافتی از مشترک، نسبت به بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت اقدام خواهند کرد.
 
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: این بیمه تنها مربوط به انشعابهای قانونی است و انشعابهای غیرمجاز مشمول بیمه نخواهند بود.
 
او گفت: براساس تفاهمنامه مبادله شده با بیمه، پرداخت خسارت مالی شامل کل وسایل ثابت برقی نظیر تلویزیون، کامپیوتر، یخچال و .... یا سیستم‌های مورد استفاده در مشاعات ساختمان نظیر آسانسور، پله برقی و ..... است.
 
صالحی با بیان اینکه در بیمه مشترکان، نوع تعرفه برق ملاک است نه میزان قدرت و آمپراژ برق دریافتی، گفت: سال گذشته 470 مشترک نسبت به ثبت درخواست خسارت اقدام کردند و 253 مورد از آنها منجر به پرداخت خسارت شده است.
 
معاون توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه تعداد از پرونده‌ها به دلیل نقص مدرک، همچنان مفتوح و در انتظار تکمیل مدارک است، گفت: تعداد 98 مورد از تقاضاها به دلیل تکراری بودن، مشترک غیرمشمول و .... رد شده است.
 
صالحی با بیان اینکه مشترکان با تعرفه های صنعتی و کشاورزی مشمول این بیمه نیستند، اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز در تلاش است که این بخش از مشترکان را نیز در قالب بیمه مسئولیت مدنی، تحت پوشش قرار دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1562 کلیک ها  شنبه, 18 دی 1400 12:58
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا