آزمایشگاه مرجع تایید پسته در فارس برای صادرات به اروپا وجود ندارد

آزمایشگاه مرجع تایید پسته در فارس برای صادرات به اروپا وجود ندارد
   
آزمایشگاه مرجع تایید پسته در فارس برای صادرات به اروپا وجود ندارد |||| ||||

استاندار فارس گفت: تولیدکنندگان پسته استان فارس برای گرفتن تاییدیه استاندارد صادرات به اتحادیه اروپا، به کرمان می‌روند.

به گزارش راستین آنلاین استاندار فارس در شورای استاندارد استان گفت: باید تلاش شود آزمایشگاه مرجع ویژه تاییدیه صادرات پسته به اتحادیه اروپا در استان راه اندازی شود تا دیگر نیازی نباشد تولیدکنندگان این محصول کشاورزی برای گرفتن تاییدیه استاندارد به استان کرمان بروند.

رحیمی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را موظف کرد که از طریق مکاتبه با وزارتخانه‌های مربوط، موضوع تایید دو آزمایشگاه تخصصی دولتی و خصوصی را توسط اتحادیه اروپا در استان برای آزمون فرآورده پسته صادراتی پیگیری کند.

در این جلسه، اجباری شدن اجرای استاندارد ادویه جات و استانداردسازی این فرآورده با هدف ارائه محصول سالم به مصرف کننده بررسی و پیگیری به اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی سپرده شد.

مسئولان حاضر در جلسه با اشاره به ورود غیرقانونی ادویه جات به کشور و لزوم قانونی شدن آن، مقرر کردند که بازرسان واحد‌های بسته بندی، مجوز استفاده از ادویه جات بسته بندی شده را بررسی کنند.

حل مشکل مالی واردات خط بسته بندی اسپتیک رب گوجه فرنگی و ترخیص سریع محموله‌های مربوط به آن در گمرک دستگاه‌های متولی، موضوع دیگری بود که در جلسه شورای استاندارد استان مطرح و مقرر شد که اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی نهایت همکاری را با واحد‌های تولیدی انجام دهند.

شهرداری‌های استان هم‌موظف شدند با تعیین نقشه راه، اقدام اساسی برای استاندارد کردن پارک‌های بازی انجام دهند و گزارش آن را در جلسه بعد شورا ارائه کنند.

استاندار فارس بر شناسایی واحد‌های تولیدی که اخطار معرفی به دستگاه قضایی را دریافت کرده اند، پلمب واحد‌های متخلف، لزوم استاندارد کردن زمین‌های بازی، وسایل شهربازی و تولید مصالح ساختمانی، تاکید کرد.

به گفته مدیرکل اداره استاندارد فارس، نزدیک به هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و خدمات در فارس تحت پوشش استاندارد است.

رهنما افرود: این واحد‌ها بیش از هزار و ۶۰۰ پروانه دارند که ۱۴ درصد آن معتبر است و نزدیک به ۲ هزار نفر به عنوان مسئول کنترل کیفیت در این واحد‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه پارسال با همه مشکلات ۲۸۳ مورد از واحد‌ها از ظرفیت خالی استفاده کردند و فعال شدند، افزود: برای برخی از کالا‌ها در واحد‌های تولیدی مجوز با ویژگی ممتاز صادر شد و همچنین ۱۱ مورد پروانه نشان حلال در استان فارس صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان فارس با اشاره به بازرسی از واحد‌های تولیدی و شهربازی‌ها بیان کرد: ترازو‌ها و سی ان جی‌ها را مورد بازرسی قرار دادیم همچنین در گمرک حضور فعال داشتیمو ۵۳۶ مورد محموله صادراتی بررسی شده است.

رهنما با اشاره به ارسال ۳۷۴ پرونده به دستگاه قضایی گفت: واحد‌هایی که رعایت استاندارد‌ها را نکنند و در بازار اخلال ایجاد کنند مورد پیگیری و رصد قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه در ماه رمضان و نوروز بازرسی‌های ما به صورت مستمر انجام شده است، افزود: از ابتدای امسال ۲۳ مورد پروانه علامت استاندارد و ۱۷ مورد کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان فارس با بیان اینکه رصد شهربازی‌ها یکی از دستورکار‌های استاندارد است، بیان کرد: وسایل بازی به دلیل کرونا تعطیل هستند، ولی در همین مدت هم ۴۷ مورد پلمب شده است تا اگر اجازه فعالیت صادر شد جان مردم به خطر نیفتد.

رهنما همچنین اعلام کرد که با وجود نظارت‌ها، اما زمین‌های بازی و وسیله‌های ورزشی، چون متصدی ندارند، توسط مردم استفاده می‌شود که ممکن است خطراتی را ایجاد کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
659 کلیک ها  چهارشنبه, 05 خرداد 1400 20:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا