آغاز جشنواره فیلم فجر در فارس از فردا

 مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس از آغاز جشنواره فیلم فجر در این استان از ۱۶ بهمن ماه خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:حمیدرضا قانعی در نشست خبری گفت: از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۷ فیلم در جشنواره فجر روی پرده سه سینمای شیراز می‌رود.


او با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در شیراز میزبان سبد مشترکی از فیلم‌های "سودای سیمرغ" و "نگاه نو" است، اعلام کرد فعلا ۱۷ فیلم سینمایی و انیمیشن در اختیار شیراز قرار گرفته و پیگیری برای افزایش میزان و تعداد اکران‌ها ادامه دارد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: آغوش باز، شه سوار، مجنون، بهشت تبهکاران، قلب رقه، رویا شهر، شمشیر و اندوه، آپاراتچی، نبودنت، صبح اعدام، شکار حلزون، آسمان غرب، پرویزخان، باغ کیانوش، احمد، ظاهر و تابستان همان سال ۱۷ فیلمی است که از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه در تالار حافظ شیراز، پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب و سینما شیراز روی پرده می‌رود. مقرر شده هر فیلم، سه نوبت اکران شود.


او همچنین بهای هر بلیت برای تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در هنرشهر آفتاب و تالاز حافظ را ۶۰۰ هزار ریال و در سینما شیراز را ۳۵۰ هزار ریال اعلام کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها و آیین‌های رونمایی و اکران نیز در حاشیه برگزاری جشنواره فجر در شیراز خبر داد.


قانعی بیان کرد: جشنواره موسیقی یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های فجر است و فارس نیز تاکنون ۱۸ دوره از این جشنواره‌ها میزبانی کرده است.
در ادامه سید رسول موسوی‌نژادیان، گفت: امسال همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر، شیراز نیز میزبان نوزدهمین دوره برپایی این جشنواره در فارس خواهد بود.
او گفت: قرار است هدف قرار است در این جشنواره با هدف از هنرمندان استانی موسیقی، از ظرفیت گروه‌های موسیقی فارس استفاده شود.
معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: پس از فراخوان جشنواره، ۲ برابر ظرفیت تعیین شده، برای حضور در این رویداد نام نویسی کردند که در نهایت ۱۲ گروه استانی برای اجرای غیر رقابتی در جشنواره موسیقی فجر فارس انتخاب شدند.
موسویان‌نژاد با بیان اینکه گروه‌های موسیقی در در چهار بخش سنتی، کلاسیک غربی، محلی مقامی و پاپ در شیراز اجرا دارند، اظهار کرد: فارس از تنوع موسیقایی بالایی برخوردار است و گروه‌های حاضر نیز سطح فنی و کیفی خوبی دارند.
او خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی فجر فارس در تالار حافظ و احتمالا ۲ نوبت نیز در سالن‌های احسان و شهید دستغیب برگزار می‌شود.
معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس عنوان کرد: شیراز از ابتدای بهمن‌ماه نیز روز‌های پرآوایی را گذرانده به گونه‌ا‌ی که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سبد موسیقایی استان همه انواع موسیقی را در بر داشته و گروه‌های متنوع و مختلفی به اجرای برنامه پرداخته‌اند.
قانعی گفت: حتی گروه‌های موسیقی در بسیاری از شهرستان‌های فارس اجرای برنامه داشته‌اند و این استان در میان پنج استان برتر کشور از نظر برپایی کنسرت‌های موسیقی در این مدت قرار گرفته است.

انتهای پیام /  108
455 کلیک ها  یکشنبه, 15 بهمن 1402 21:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا