چاپ کردن این صفحه

ضرورت خدمت رسانی و تداوم قهرمانی ورزشکاران

راستین آنلاین :قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس گفت :خدمت‌رسانی به ورزشکاران در شرایط دشوار کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. 

 
سید علیرضا دیهیمی با بیان اینکه نیاز ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان به استفاده از امکانات و تجهیزات سالن تخصصی برای تداوم قهرمانی بسیار ضروری است، افزود: هیات ژیمناستیک فارس در چارچوب قوانین وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران تمامی همت خود را برای ارائه خدمات مطلوب به قهرمانان و ورزشکاران در مسیر قهرمانی به کار بسته و براساس ضوابط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نمی‌کند.
 
 او با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های ورزشی را در تمامی رشته‌ها و سطوح به حالت تعلیق در آورد، عنوان کرد: قریب به ۶ ماه گذشته دشواری‌های بسیاری به خانواده ورزش کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا وارد‌ آمد که با توجه به وضعیت بیماری و شدت آن، اجتناب‌ناپذیر بوده است. 
 
 او بیان داشت: هیات ژیمناستیک فارس و هیات های شهرستان براساس تمامی پروتکل‌ها و دستور‌العمل‌های اعلامی و برای حفظ سلامت ورزشکاران، مربیان، داوران و... براساس دستور ستاد مبارزه با کرونای کشور و استان و نیز دستور وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان، در بازه‌های مختلف اقدام به تعطیلی سالن‌ها کرد؛ اما با بهبود اوضاع از ورزشکاران دعوت کرد تا درصورت تمایل و نیاز به زیرساخت‌های ورزشی در مجموعه‌ سالن‌های این هیات حضور یابند.
 
 دیهیمی افزود:در این راستا، ابتدا مقرر شد تالار ژیمناستیک استاد حسین اعظمی از اول اسفند ماه 98 به مدت دو هفته تعطیل شود و پس از آن، سالن بازگشایی و ورزشکاران و مربیان به تمرینات بپردازند، اما متاسفانه این تعطیلی به درازایی چند ماهه انجامید و تا نیمه خردادماه سال جاری ادامه یافت. 
 
 قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس با بیان اینکه آماده‌سازی و تعمیرات این سالن در بازه یادشده به همت هیات ژیمناستیک شیراز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد : پس از اعلام بازگشایی اماکن، سالن،ورزشکاران، مربیان پیشکسوت و جوان با یکدلی و دلسوزی در اقدامی خودجوش در چندین روز اقدام به آماده‌سازی سالن،شستشو و ضدعفونی کردن وسایل کردند و ضروری است که در این مقال از آن‌ها به دلیل حس همدلی قدردانی کنیم. 
 
دیهیمی با اشاره به اینکه همکاری با ورزشکاران و رفع نیاز‌های آنان طبق ضوابط و مقررات همواره در دستور کار این هیات بوده است، اظهار کرد: در نیمه دوم خردادماه سالن استاد اعظمی با کسب مجوزهای قانونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد و ورزشکاران خصوصا قهرمانان در زمان‌های محدود و مشخص در این سالن حضور یافتند، این محدودیت بنا بر دستورالعمل‌های اعلامی و برای حفظ سلامت ورزشکاران و دست اندر کاران ورزش اعمال شد.
 
 وی با بیان اینکه نیاز ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان به استفاده از امکانات این سالن ورزشی، برای تداوم قهرمانی بسیار ضروری است، گفت: این ورزشکاران براساس برنامه‌ای مشخص با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی زیر نظر مربیان مجرب و توانمند، فعالیت می‌کنند و با توجه به حساس بودن تمرین‌ها و نیاز به رعایت قوانین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ژیمناستیک به فعالیت می‌پردازند. 
 
 قائم مقام هیئت ژیمناستیک استان فارس تاکید کرد: در این راستا هیچ برنامه‌ای خارج از چارچوب مقررات برگزار نمی‌شود تا ورزشکاران بتوانند با آرامش خاطر و به نحو مطلوب از امکانات بهره گیرند و مسیر قهرمانی را همچون گذشته هموار سازند و نهایت همکاری با ورزشکاران صورت گرفته است که همگی تنها در چارچوب مقررات می‌گنجد و هیچ اقدام فراقانونی صورت نمی‌گیرد.
 
 او در ادامه از ورزشکاران و دوستداران ژیمناستیک به دلیل همراهی‌ها و رعایت نکات اعلامی تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد: با عبور از این بحران جهانی و دشوار، با امید به خداوند متعال باری دیگر بتوان چراغ تمامی فعالیت‌های ورزش ژیمناستیک را روشن کرد و خواسته‌های ورزشکاران را بدون محدودیت برآورده ساخت.
 
 رئیس هیات ژیمناستیک شیراز نیز عنوان کرد: تمرین‌ها در سالن استاد اعظمی به‌صورتی هدفمند صورت می‌گیرد و تا حد امکان خطرات شیوع بیماری و همه‌گیری با ضدعفونی مداوم و نظارت بر برنامه‌ها کاهش یافته است. 
 
 محمد ارمی با بیان اینکه سالن تخصصی مرحوم حسین اعظمی در فارس یگانه است، افزود: این سالن برای ورزشکاران سراسر فارس به دلیل برخورداری از امکانات اهمیتی ویژه دارد و مهم است که با رعایت اصول و دستورات ابلاغی بتوانیم حضور آنان را در این مجموعه با حفظ سلامت ورزشکاران تداوم بخشیم.
 
 وی افزود: هم‌اکنون هم بانوان و هم آقایان در روز‌ها و ساعات مشخص و براساس قوانین بهداشتی سختگیرانه تمرین‌های حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
442 کلیک ها  شنبه, 11 مرداد 1399 09:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط