چاپ کردن این صفحه

مستندورزش فارس ساخته می شود

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس ازساخت مستند ورزش این استان با مشارکت صداو سیمای و اداره کل ورزش و جوانان فارس خبر داد.

حیدرعلی کامیاب که با اشاره به نشست مشترک مدیران کل ورزش و جوانان و صداو سیمای مرکز فارس افزود:در این نشست مشترک زمینه همکاری های بیش از پیش بررسی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مستندی از ورزش فارس در4 دهه اخیر تولید نشده است گفت:با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان و موافقت صداو سیمای مرکز فارس این مستند تولید وازرسانه ملی پخش خواهدشد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از تشکیل یک کارگروه مشترک بین این اداره و صداو سیمای مرکزفارس برای انجام تحقیق های لازم ،تنظیم فیلمنامه و تحقیق میدانی خبر داد و گفت:یکی از محاسن مستند سازی در حوزه وزرش  این است که تولید بر اساس واقعیت و آمار و ارقام نشان دهنده واقعیات فرهنگی و ورزشی هستند و مخاطب را بیش از باقی آثار متوجه و آگاه می کند‌.

کامیاب با بیان اینکه مستندهایی که با موضوع ورزش تولید می شوند می تواند مرجع خوبی برای دسترسی محقین،پژوهشگران و علاقمندان به ورزش باشند افزود:یکی دیگر از محاسن ساخت این مستند می تواند تاثیرگذاری بر استحکام هویت فرهنگی ورزشی دراستان فارس باشد.

وی افزود: ورزش یکی از عناصری است که می‌تواند هم بر شکل‌گیری هویت ملی مؤثر باشد و هم از آن تأثیر پذیرد و با ظرفیت نمادینی که دارد می‌تواند حتی ملتی کوچک از لحاظ سرزمینی و تاریخی را بزرگ و پراهمیت جلوه داده و غرور و هویت ملی آن را ارتقا دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ورزش، را پدیده‌ای جمعی و اجتماعی دانست که  به شکلی نهادی، دارای کارکردهای خاصی برای نظام اجتماعی است که ضمن رابطه‌ای همسو با ساختار اجتماعی و طبقاتی، باعث گرایش اقشار مختلف اجتماع به نوع خاصی از ورزش می‌شود.

گفتنی است با ایجاد زمینه همکاری ها بین اداره کل ورزش و جوانان فارس و صداو سیمای مرکز این استان ازدو سال گذشته تاکنون حجم زیادی از رویدادهای مربوط به ورزش استان در سطح ملی و منطقه ای پوشش تصویری و رادیویی داشته است.

انتهای پیام /  101
1164 کلیک ها  یکشنبه, 24 تیر 1397 23:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط