مستندورزش فارس ساخته می شود

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس ازساخت مستند ورزش این استان با مشارکت صداو سیمای و اداره کل ورزش و جوانان فارس خبر داد.

حیدرعلی کامیاب که با اشاره به نشست مشترک مدیران کل ورزش و جوانان و صداو سیمای مرکز فارس افزود:در این نشست مشترک زمینه همکاری های بیش از پیش بررسی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مستندی از ورزش فارس در4 دهه اخیر تولید نشده است گفت:با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان و موافقت صداو سیمای مرکز فارس این مستند تولید وازرسانه ملی پخش خواهدشد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از تشکیل یک کارگروه مشترک بین این اداره و صداو سیمای مرکزفارس برای انجام تحقیق های لازم ،تنظیم فیلمنامه و تحقیق میدانی خبر داد و گفت:یکی از محاسن مستند سازی در حوزه وزرش  این است که تولید بر اساس واقعیت و آمار و ارقام نشان دهنده واقعیات فرهنگی و ورزشی هستند و مخاطب را بیش از باقی آثار متوجه و آگاه می کند‌.

کامیاب با بیان اینکه مستندهایی که با موضوع ورزش تولید می شوند می تواند مرجع خوبی برای دسترسی محقین،پژوهشگران و علاقمندان به ورزش باشند افزود:یکی دیگر از محاسن ساخت این مستند می تواند تاثیرگذاری بر استحکام هویت فرهنگی ورزشی دراستان فارس باشد.

وی افزود: ورزش یکی از عناصری است که می‌تواند هم بر شکل‌گیری هویت ملی مؤثر باشد و هم از آن تأثیر پذیرد و با ظرفیت نمادینی که دارد می‌تواند حتی ملتی کوچک از لحاظ سرزمینی و تاریخی را بزرگ و پراهمیت جلوه داده و غرور و هویت ملی آن را ارتقا دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ورزش، را پدیده‌ای جمعی و اجتماعی دانست که  به شکلی نهادی، دارای کارکردهای خاصی برای نظام اجتماعی است که ضمن رابطه‌ای همسو با ساختار اجتماعی و طبقاتی، باعث گرایش اقشار مختلف اجتماع به نوع خاصی از ورزش می‌شود.

گفتنی است با ایجاد زمینه همکاری ها بین اداره کل ورزش و جوانان فارس و صداو سیمای مرکز این استان ازدو سال گذشته تاکنون حجم زیادی از رویدادهای مربوط به ورزش استان در سطح ملی و منطقه ای پوشش تصویری و رادیویی داشته است.

انتهای پیام /  101
1159 کلیک ها  یکشنبه, 24 تیر 1397 23:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا