افتتاح مجتمع سنگبری برلیان در شهرستان نی ریز

افتتاح مجتمع سنگبری برلیان در شهرستان نی ریز
   
افتتاح مجتمع سنگبری برلیان در شهرستان نی ریز |||| ||||

استاندار فارس گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های معدنی در شهرستان نی ریز توسعه صنایع معدنی از مزیت‌های نسبی این شهرستان است.

به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح مجتمع سنگبری برلیان، با بیان اینکه موفقیت‌های اقتصادی کشور نتیجه مسئولیت پذیری، بینش عمیق و تلاش مستمر صنعتگران و تولید کنندگان بخش خصوصی است، اظهارداشت: وظیفه بخش دولتی این است که بستر فعالیت هرچه بیشتر فعالان بخش خصوصی را فراهم کند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مطرح کردند، افزود: با برنامه‌های خوبی که برای تحقق این شعار در حال تدوین است، امیدواریم بخش‌های دولتی و خصوصی به تکالیف خود عمل کنند و در پایان سال همه سربلند باشیم.

او با اشاره به این که در سال ۹۲ نرخ بیکاری استان فارس بین ۱۶.۵ تا ۱۶.۹ توسط مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده بود، افزود: هم اکنون نرخ بیکاری استان بین هفت تا هشت درصد است.

استاندار فارس ادامه داد: در سال ۹۲ این استان رتبه ۲۵ تا ۲۷ را در زمینه بیکاری در سطح کشور داشت و امروز از نظر کاهش نرخ بیکاری رتبه اول را در اختیار دارد که نتیجه فعالیت همه فعالان و صنعتگران و هماهنگی همه دستگاه‌ها است.

استاندار فارس با بیان این که باید از خام فروشی معادن پرهیز کرده و به سمت فرآوری برویم، گفت: توسعه صنایع معدنی موجب تولید ارزش افزوده و ثروت برای استان و شهرستان نی ریز خواهد شد و رفاه را برای مردم خونگرم و پرتلاش این منطقه که همواره در خدمت نظام و کشور بوده اند به ارمغان خواهد آورد.

رحیمی با اشاره به این که روز به روز اشتغال ما در بخش صنعت در حال افزایش است ضمن تشکر از صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان نی ریز، اظهارداشت: همچنین خدمات و فعالیت‌های خوبی در زمینه ابعاد دیگر مانند کشاورزی و خدمات صورت گرفته است.

استاندار فارس ادامه داد: با توجه به محدودیت آب در این منطقه باید به سمت کشاورزی دانش بنیان و کشت محصولات کم آب بر برویم تا ضمن حفظ ارزش افزوده، حفظ منابع تجدیدناپذیر و محیط زیست، شاهد حفظ اشتغال نیز باشیم.

مجتمع برلیان نی ریز با میزان سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۳ نفر محصولاتی از قبیل انواع سنگ مرمریت (به صورت تایل و اسلب) را با ظرفیت ۱۶ هزار تن در سال تولید می‌کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
920 کلیک ها  چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1400 10:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا