چاپ کردن این صفحه

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس:

ورزش قهرمانی یکی از ارکان توسعه همه جانبه است

راستین آنلاین حیدر علی کامیاب که ظهر امروزیکشنبه 16آبان درمراسم تجلیل ازهادی چوپان قهرمان پرورش اندام جهان سخن می گفت،افزود:ارکان مهمی در تحقق یک برنامه موفق در راستای رسیدن به نقطه ایده آل در ورزش قهرمانی وجود دارد.

وی ازحمایت مالی، مشارکت ورزشي، استعداديابي و توسعه سيستم، حمايت شغلي از ورزشکاران و تسهيلات و تاسيسات آموزشي به عنوان ارکان اصلی و مهم توسعه ی ورزش قهرمانی یاد کرد و افزود:باید برای رسیدن به جایگاه مناسب درمعادلات ورزشی جهان نگاه ها را به ورزش قهرمانی علمی تر کنیم.

کامیاب در ادامه این مراسم که با حضور استاندار فارس برگزارشد افزود: تحقيقات علمي در ارتباط با جمع آوري سيستماتيک و انتشار اطلاعات علمي در حوزه هايي مانند شناسايي و توسعه استعداد، پزشکي، تغذيه، روانشناسي، فيزيولوژي و بيومکانيک در حرکت روبه جلودر ورزش قهرمانی از اهميت زيادي برخوردار است.

وی در عین حال پیش نیاز اصلی موفقیت در ورزش قهرمانی را توجه به مقوله استعداد یابی دانست و گفت:با اهمیت بخشیدن به بخش استعداد یابی در رشته های مختلف ورزشی ضمن سرعت بخشیدن به  روند موفقيت ورزشكار و رسيدن او به سطح قهرماني ،  صرفه جوييهاي زيادی در مصرف منابع خواهد شد.

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس استعداديابي در ورزش را عاملی درجهت گسترش بستر و دامنه حضور افراد مستعد كه فرصت لازم جهت توسعه مهارتهاي رشته ورزشي را دارند دانست و افزود: احساس حركت در جهت مثبت و بهره‌گيري از سرمايه گذاريها موجب پرورش و گسترش اعتماد به نفس در ورزشكاران و دست‌اندركارن مي‌شود.

به اعتقاد کامیاب  اين احساس باعث خواهد شد تا گامهاي آنها استوارتر و عزمشان راسخ‌تر شود.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش از هادی چوپان به عنوان الگویی از اراده در عرصه ورزش یاد کرد و گفت:این قهرمان دریکی جذاب و پرطرفدارترین  ترین رشته های ورزشی پرچم مقدس کشورمان را به اهتزازدرآورده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به جایگاه ورزش در برنامه های دولت یازدهم از حمایت استاندارفارس و مجموعه مدیران ستادی این استان از ورزش استان تقدیر کرد و گفت،پس از سالها ایجاد فضایی آکنده از همد لی و هم افزایی توسط نمایندگان مجلس و مدیران استان ، افق امیدوارکننده ای را پیش روی حوزه های مختلف خصوصا ورزش استان قرارداده است.

کامیاب در پایان افزود:بنا داریم ازاین پس مراسم تجلیل از ورزشکاران استان را با حضور مدیر ارشد استان و دیگر مسئولان برگزار کنیم تا انگیزه ورزشکاران جهت کسب موفقیت بیشتر شود.

انتهای پیام /  101
1330 کلیک ها  یکشنبه, 16 آبان 1395 16:00
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط