چاپ کردن این صفحه

رئیس هیات پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس:

برای گسترش و ترویج فرهنگ پهلوانی باید از تمام ظرفیت های جامعه استفاده کرد

مظفرمختاری که شامگاه جمعه اول مرداددرآیین روزبزرگداشت ورزش پهلوانی و زروخانه ای درورزشگاه پهلوانان نصیری شیرازسخن می گفت، افزود:امروز خلاء اخلاق در ورزش باعث بروز ناهنجاری‌هایی در میان نسل جوان کشور و تعمیم پیداکردن آن به بخش های مختلف جامعه شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ غنی ما ایرانی‌ها دارد افزود: جایگاه زورخانه پس از اسلام در زنده‌کردن جنبش ملی ایران و ستیز با بیگانگان و همچنین  زنده نگاه داشتن زبان پارسی و فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشته‌است،اهمیت ویژه دارد.

مختاری درادامه به برگزاری مراسم گلریزان به نفع بیماران هموفیلی در روز بزرگداشت ورزش پهلوانی و زروخانه ای اشاره کرد و افزود: آیین گلریزان که تجلی اجرایی دستور دینی انفاق به شمار می آید،بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است که بر اساس یک سنت دیرینه رسم پهلوانی‌ در ایران آغاز شده و سرآغازی برای فتوت مردان نیک سرشت بوده است.

وی توجه به ارزش و هنجارها در ورزش پهلوانی و زورخانه ای را ویژگی منحصر به فرد این ورزش عنوان کرد و افزود:خردورزی،راستی و راستگویی و مردمی بودن مفاهیمی است که دراین ورزش به آن تاکید شده و بزرگان آن برای ترویج این مفاهیم متعالی درجامعه تلاش بسیارکرده اند.

مختاری توجه به این اصول و مفاهیم  را عاملی برای دور شدن جامعه از ناهنجاری دانست و با تاکید بر لزوم توجه به اخلاق در ورزش افزود: بی‌گمان ترویج فرهنگ پهلوانی که بر گرفته از آئین کهن فرهنگی ایران و آمیخته با آموزه‌های ناب اسلام است، می‌تواند در برون رفت از این مشکلات و اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی کشورمان مدنظر قرار بگیرد.

وی درپایان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار،معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان فارس از ورزش خصوصا ورزش پهلوانی ابراز امیدواری کرد تا با این حمایت ها شاهد ترویج  ورزش و فرهنگ پهلوانی در جامعه باشیم.

انتهای پیام /  101
1306 کلیک ها  شنبه, 02 مرداد 1395 15:51
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط