رئیس هیات پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس:

برای گسترش و ترویج فرهنگ پهلوانی باید از تمام ظرفیت های جامعه استفاده کرد

مظفرمختاری که شامگاه جمعه اول مرداددرآیین روزبزرگداشت ورزش پهلوانی و زروخانه ای درورزشگاه پهلوانان نصیری شیرازسخن می گفت، افزود:امروز خلاء اخلاق در ورزش باعث بروز ناهنجاری‌هایی در میان نسل جوان کشور و تعمیم پیداکردن آن به بخش های مختلف جامعه شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ غنی ما ایرانی‌ها دارد افزود: جایگاه زورخانه پس از اسلام در زنده‌کردن جنبش ملی ایران و ستیز با بیگانگان و همچنین  زنده نگاه داشتن زبان پارسی و فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشته‌است،اهمیت ویژه دارد.

مختاری درادامه به برگزاری مراسم گلریزان به نفع بیماران هموفیلی در روز بزرگداشت ورزش پهلوانی و زروخانه ای اشاره کرد و افزود: آیین گلریزان که تجلی اجرایی دستور دینی انفاق به شمار می آید،بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است که بر اساس یک سنت دیرینه رسم پهلوانی‌ در ایران آغاز شده و سرآغازی برای فتوت مردان نیک سرشت بوده است.

وی توجه به ارزش و هنجارها در ورزش پهلوانی و زورخانه ای را ویژگی منحصر به فرد این ورزش عنوان کرد و افزود:خردورزی،راستی و راستگویی و مردمی بودن مفاهیمی است که دراین ورزش به آن تاکید شده و بزرگان آن برای ترویج این مفاهیم متعالی درجامعه تلاش بسیارکرده اند.

مختاری توجه به این اصول و مفاهیم  را عاملی برای دور شدن جامعه از ناهنجاری دانست و با تاکید بر لزوم توجه به اخلاق در ورزش افزود: بی‌گمان ترویج فرهنگ پهلوانی که بر گرفته از آئین کهن فرهنگی ایران و آمیخته با آموزه‌های ناب اسلام است، می‌تواند در برون رفت از این مشکلات و اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی کشورمان مدنظر قرار بگیرد.

وی درپایان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار،معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان فارس از ورزش خصوصا ورزش پهلوانی ابراز امیدواری کرد تا با این حمایت ها شاهد ترویج  ورزش و فرهنگ پهلوانی در جامعه باشیم.

انتهای پیام /  101
1303 کلیک ها  شنبه, 02 مرداد 1395 15:51
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا