چاپ کردن این صفحه

مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور برگزار می شود

  معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور با حضور ۵۲ تیم از سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : سید کاظم حسینی، دوشنبه ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه دومین دوره مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور بعداز ۱۳ سال وقفه در سطوح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود، گفت: در رقابت‌های استانی، ۲۵ هزار فرهنگی فارس حضور داشتند.

حسینی گفت: این مسابقات استان فارس در رشته‌های فوتسال، والیبال، بدمینتون و بسکتبال، تنیس روی میز در دو گروه خواهران و برادران و دو رده سنی زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال در ۲ گروه برادر وخواهر و رشته‌های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۰ تیم در خردادماه برگزار شد و ۹ تیم به مسابقات کشوری راه‌یافتند.

او با بیان اینکه در کشور حدود ۲۱۵ هزار فرهنگی در بخش‌های منطقه‌ای و استانی در رقابتها حضور داشتند، گفت: رقابتهای ورزشی تیم‌های برتر فرهنگیان کشور در رشته‌های مختلف به میزبانی استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و فارس و شیراز هم از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه، میزبان ۲۹ تیم والیبال و ۲۳ تیم بسکتبال خواهران است که جمعا ۷۲۰ نفر بازیکن، مربی، سرپرست، داور، ناظر و عوامل اجرایی را شامل می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، حضور ۲۳ نفر از معلمان فارس به عنوان عوامل اصلی برگزارکننده این مسابقات در کل کشور را از افتخارات استان برشمرد و افزود: همکاران استان فارس در قالب عناوین مختلف از جمله ناظرکل تا سرپرست فنی مسابقات و داوری مسابقات در برگزاری این رقابت‌ها نقش دارند.

وی گفت: مسابقات والیبال درسالن‌ های ورزشی پوریای ولی ناحیه سه شیراز، نرجس و رضوان ناحیه دو شیراز و مسابقات بسکتبال نیز در سالن های ورزشی شهدای دانش‌آموز ناحیه یک شیراز برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش فارس با اجرای طرح شهید سلیمانی طی یکسال گذشته از ۲۳ صدم به ۲۹ صدم مترمربع افزایش یافته است؛ گفت: فارس به لحاظ سرانه ورزشی استان بیست و نهم کشور بوده و با کمبود مواجه است.

به گفته وی، تیم والیبال فرهنگیان خواهر فارس، سال گذشته نایب قهرمان کشور بوده است و امید است تا امسال قهرمانی را از آن خود کنند و در سال گذشته در مجموع در مسابقات ورزش فرهنگیان کشور در مجموع رشته‌ها، استان فارس مقام اول کشور را کسب کردند و امیدواریم امسال این مقام اولی را کسب کنیم.

معاون آموزش و پرورش فارس زمان برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها را ساعت ۱۹ تا ۲۱ چهارشنبه ۲۱ تیرماه و مکان را مجموعه ورزشی بعثت، اعلام کرد.

انتهای پیام /  108
483 کلیک ها  سه شنبه, 20 تیر 1402 07:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 108

موارد مرتبط