برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم

برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم
   
برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت بسیار پیچیده و گسترده است و برای حل این مشکلات نیازمند یک نگاه تحولی در آموزش و پرورش هستیم.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدخلیل عسکری یکشنبه ۱۲ دی در نشست با مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: همکاریهای قبلی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.
 
او افزود: سیاستهای ۱۳ گانه کلان آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ توسط مقام معظم رهبری بیان شدند که محور این برنامهها تحول در آموزش و پرورش بود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی موجود باید با یک نگاه تحولی در سیستم تعلیم و تربیت تغییرات اساسی و بنیادین ایجاد کنیم.
 
عسکری خاطرنشان کرد: این تغییرات باید بر پایه سند تحول بنیادین باشد و کمیته مشترکی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان برای رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه انجام شود.
 
او گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش را در رابطه با همکاریهای بین بخشی با نهادها و دستگاههای مختلف در قالب تفاهم نامه به کار خواهیم گرفت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز نقشه راه و محور برنامه ریزی ما در فارس خواهد بود.
 
در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین استوار میمندی نیز بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد.
 
او گفت: متاسفانه دشمن با افکار سازیها و خط دادن به قشر دانش آموز در صدد کم کردن ارزشهای دینی در تعلیم و تربیت است.
 
او افزود: تمرکز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برجوانان بوده و قرار است این جوانان از مدارس فعالیت گسترده خود را آغاز کنند.
 
مدیر حوزههای علمیه فارس گفت: با توجه به رسالتی که حوزه علمیه بردوش خود احساس می کند نمی گتواند بر فرایند تعلیم و تربیت بی تفاوت باشد.
 
او عنوان کرد: در آموزههای دینی تزکیه بر تعلیم مقدم است و نیاز داریم در تولید علم جوانانی داشته باشیم که ارزشهای اسلامی و میهن دوستی در آنان نهادینه شده باشد.
 
مدیر حوزههای علمیه فارس خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که حتی اگر جوانان از کشور مهاجرت کردند تعهد و رسالت خود در رابطه به هموطنان و کشور خویش را در قالب خدمت به جا آورند.
 
استوار میمندی گفت: در حال حاضر ۳ گام اساسی برای توسعه مدارس امین در استان وجود دارد که در گام اول یکهزار و ۵۰۰ مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
554 کلیک ها  یکشنبه, 12 دی 1400 12:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا