ولایت پذیری از ویژگی های یاران امام حسین (ع) و یاران امام زمان (عج) است

ولایت پذیری از ویژگی های یاران امام حسین (ع) و یاران امام زمان (عج) است
   
ولایت پذیری از ویژگی های یاران امام حسین (ع) و یاران امام زمان (عج) است |||| ||||

حجت الاسلام «محمدجواد محمودی»، امروز (4 مهر) در وبینار اربعین حسینی که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «32» سوره مبارکه «حج» گفت: خداوند در قرآن به ما توصیه فرمودند که شعائر الهی را پاس بداریم و امروز شعائر و نشانه های الهی در جامعه ما بسیار زیاد هستند که توجه به آنها می تواند زمینه تقوای الهی را فراهم کند.

 
به گزارش راستین آنلاین سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس، حجاب، نام نیک بر فرزندان گذاشتن و اذان را از شعائر الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از شعائر الهی به آن سفارش فراوان شده است، برپا داشتن محافل ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که همه ساله از اول محرم شروع می شود و تا اربعین ادامه دارد و به اوج خود می رسد.
 
وی با تاکید بر اینکه از برکات زیارت امام حسین (ع) بخشیده شدن گناهان است، تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال هنوز نور هدایت و سفینه النجاه بودن حسین فاطمه (ع) را با تمام وجود می توان حس کرد و اربعین امام حسین (ع) به ما یاد می دهد که تنها گذاشتن امام زمان در بین تشیع اتفاق نخواهد افتاد.
 
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در ادامه تاکید کرد: ما در زمانه ای هستیم که تنها نگذاشتن امام زمان خویش را از واژه مهم عاشورا و اربعین آموخته ایم که در همه حال همراه امام، ولی، رهبر و تمام کسانی که دلسوز اسلام هستند، باشیم.
 
این کارشناس مذهبی در ادامه با برشمردن و مقایسه ویژگی های یاران امام حسین (ع) و یاران امام زمان (عج)، گفت: وفاداری، ثابت قدم بودن، ولایت پذیری و راضی بودن به رضای حق از جمله ویژگی های بارزی است که می توان به آن اشاره کرد و از آن درس آموخت.
 
وی در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی نیز تاکید کرد: همه ویژگی هایی که از یاران امام حسین (ع) ذکر شد را در میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توان پیدا کرد و شهدا درس آموخته مکتب اربعین و عاشورا بودند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
386 کلیک ها  یکشنبه, 04 مهر 1400 16:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا