محرومیت زدایی و توسعه شهرستان جهرم در سال پشتیبانی تولید

محرومیت زدایی و توسعه شهرستان جهرم در سال پشتیبانی تولید
   
محرومیت زدایی و توسعه شهرستان جهرم در سال پشتیبانی تولید |||| ||||

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم اهم فعالیتهای یکساله بنياد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در سال گذشته را تشریح کرد و با گرامیداشت 21 فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل و تاسیس بنیاد مسکن و همچنین با نکوداشت سال پشتیبانی تولید ابراز داشت : چرخ توسعه و محرومیت زدایی در مناطق مختلف این شهرستان به گردش در آمده است و گام های قابل توجه در این راستا برداشته شده است.

 به گزارش راستین آنلاین صمد کارگر فرد با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی برای اجرای طرح های توسعه در این شهرستان بهره گیری می شود اجرای طرح هادی روستایی را از جمله برنامه های بنیاد مسکن دراین شهرستان برشمرد و گفت: اجرای دیوار حائل سنگی در روستای کوشکسار از بخش سیمکان به حجم 490 متر مکعب و با عتبار 2500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی ، اجرای کانال سنگی در روستای شاغون از بخش سیمکان به حجم 1830 متر مکعب با اعتبار 3000 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی ، اجرای آسفالت در روستای صادق آباد به میزان 7000 مترمربع با اعتبار 6090 میلیون ریال از جمله عملکردهای عمران روستایی دراین شهرستان در سال گذشته بوده است.

کارگر فرد همچنین از اجرای آسفالت در روستای هرموج به میزان 7600 مترمربع با اعتبار 707/5 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان عملکردها در حوزه تهیه و تصویب طرح هادی روستایی به تهیه و تصویب طرح هادی روستاهای حسین آباد و پازنویه اشاره کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم در ادامه پرداخت تسهيلات مسکن را از جمله عملکردهای قابل توجه در این شهرستان دانست و گفت: تشکيل پرونده و معرفی 520 نفر جهت اخذ تسهيلات طرح ويژه بهسازی مسکن روستائی به مبلغ 253 میلیارد و 700 میلیون ریال ، تشکيل پرونده و معرفی 12 نفر جهت اخذ تسهيلات قرض الحسنه جهت تکمیل واحد های احداثی به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال ، تشکيل پرونده و معرفی 5 نفر جهت اخذ تسهيلات احداث حمام روستایی به مبلغ 500 میلیون ریال و تشکيل پرونده و معرفی یک نفر جهت اخذ تسهيلات احداثی حوادث 99 به مبلغ 400 میلیون ریال از جمله کارکردهای این حوزه بوده است .

کارگرفرد در ادامه گفت: همچنین تشکيل پرونده و معرفی یک نفر جهت اخذ تسهيلات تعمیری حوادث 99 به مبلغ 150 میلیون ریال و تشکيل پرونده و معرفی جهت اخذ تسهيلات معیشتی 99 به مبلغ 150 میلیان ریال در سال گذشته انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم پرداخت کمک بلاعوض را از کارکردهای بنیاد مسکن دانست و گفت:پرداخت مبلغ 96 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک بلاعوض به 321 نفر با عنوان مسکن محرومین موضوع تفاهم نامه سه جانبه بنیاد مسکن ، سازمان برنامه و بودجه و استانداری فارس در سال گذشته پیگیری شده است.

وی از اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستايی و شهری دراین شهرستان خبر داد و گفت: طرح سنددار کردن اماکن روستایی و ارسال 314 فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهرم جهت صدور سند مالکيت و طرح سنددار کردن اماکن شهری (شهرهای زیر25000 نفر جمعیت) و ارسال 222 فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهرم جهت صدور سند مالکيت شهری در سال گذشته انجام شده است.

کارگر فرد همچنین از تملک , تفکيک و واگذاری زمين دراین شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: واگذاری تعداد 294 قطعه زمين خام و تصرفی با کاربری مسکونی به متقاضيان در روستاهای تابعه شهرستان جهرم و تملک مقدار 8 هکتار زمين در روستای تابعه شهرستان جهت واگذاری به متقاضیان واجد شرایط و همچنین اخذ اسناد اراضی تملکی بنياد مسکن به مقدار 12 هکتار از عملکردهای سال گذشته بنیاد مسکن است .

وی انجام خدمات فنی را از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته ذکر کرد و گفت: درخواست الحاق مقدار 248هزار و 455 متر مربع از اراضی خارج از روستا به محدوده طرح هادی ، درخواست تغيير کاربری 3 هزار و 122 متر مربع اراضی غير مسکونی به مسکونی يا تجاری ، بررسی درخواست تفکيک 65 هزار و 650 متر مربع اراضی با کاربری مسکونی و بررسی فنی تعداد 569 فقره پرونده مربوط به متقاضيان پروانه ساختمانی در سطح روستاهای تابعه شهرستان جهرم و 855 فقره ساير کارشناسی ها در سال گذشته انجام شده است.

 کارگر فرد بیمه واحدهای مسکونی را نیز قابل توجه دانست و گفت: در سال گذشته تعداد 520 واحد مسکونی احداثی در برابر حوادث قهری که از تسهيلات بنياد استفاده نموده اند .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم ادامه داد : نقشه برداری از روستاهای قم آباد – کراده سیمکان – نظرآباد و سروو جهت اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (طرح سنددارکردن اماکن روستایی و شهری و نقشه برداری از روستاهای آرجویه – چنارسوخته – حسین آباد قبله – بهجان و همنده جهت بازنگری طرح هادی و همچنین نقشه برداری از روستاهای اوک – چهکلاله و چاه تیز جهت تهیه طرح هادی روستا در سال گذشته انجام شده است .

به گفته وی در حوزه مسکن شهریاحداث یک واحد تجاری مسکونی واقع در شهر جهرم با زیربنای 430 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و اخذ 26 فقره سند مالکیت املاک شهری انجام شده است .

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
484 کلیک ها  دوشنبه, 23 فروردين 1400 13:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا