پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر / حفاظت از مراتع ییلاقی

پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر / حفاظت از مراتع ییلاقی
   
پرهیز از کوچ زود هنگام و خارج از تقویم عشایر / حفاظت از مراتع ییلاقی |||| ||||

  مدیر کل امور عشایر فارس گفت: با توجه به سردسیر بودن مناطق ییلاقی و اعلام وضعیت بارش خوب در اسفند ماه توسط اداره هواشناسی وبرای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلونزا و کرونا همه تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و از کوچ بهاره خارج از تقویم به شهرستانهای ییلاقی خود داری کنند. 

به گزارش راستین آنلاین روح اله بهرامی اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان فارس 71 درصد مراتع در شهرستان های قشلاق و 21 درصد از مراتع در شهرستان های ییلاق است و حجم زیادی از عشایر در ییلاق تعلیف دام انجام دهند، بنابراین از هر گونه کوچ زود هنگام و بدون برنامه که موجب از بین رفتن مراتع در شهرستانهای ییلاقی می شود پرهیز کنند.

وی با توضیح اینکه تمهیداتی که در خصوص علوفه انجام گرفته تامین علوفه ، جو ،کنسانتره توسط شرکت های تعاونی عشایری در حد امکان در اختیار عشایر در شهرستان های قشلاقی قرار گرفته تا عشایر به تعلیف دام بپردازند. 

وی افزود: با توجه به سرد بودن درشهرستانهای ییلاقی و تقویم کوچ بهاره کوچ که از سوی اداره کل منابع طبیعی تنظیم شده از عشایر خواست تا در این مورد مهم همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و اداره کل منابع طبیعی داشته باشند و تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی و پشت سرگذاشتن سامانه سرما و بارشی و شرایط پیش رو از کوچ زودهنگام پرهیز کنند. 
مدیر کل امور عشایر فارس بیان کرد با توجه به تقویم کوچ بهاره کوچ زمینی از 15 فروردین ماه و کوچ ماشینی از 23 اردیبهشت ماه انجام می شود .
بهرامی با بیان اینکه دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی ، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ می باشند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می کند
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
250 کلیک ها  چهارشنبه, 29 بهمن 1399 14:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا