مشق عشق برای همدلی / مرام و معرفت با دستانی پر از مهر و محبت

مهربانی مردم هنوز هم وجود دارد، این روز ها با وجود شرایط کرونا تعریف همدلی بسیار متفاوت است ،برای اینکه بتواند در این دوران کرونا از طرف خودش کاری انجام داده باشد، شب ها به صورت رایگان مسافران را جا به جا می کند. 

به گزارش راستین آنلاین در دورانی که مردم از هم فاصله می گیرند برای سلامتی خود و دیگران اما باز هم واژه همدلی در بین‌شان بسیار زیاد است، همدلی یعنی توانایی درک احساسات و دیدگاه‌های دیگران، آدم‌هایی که گرایش به بخشندگیِ بیشتر دارند و نسبت به رفاه دیگران از خود علاقه نشان می‌دهند.

ویروس کرونا با وجود تمام سختی ها و دردسرهایی که برای مردم داشته و دارد، حُسن های دیگری نیز داشت، این ویروس نگاه انسان ها را به زندگی تغییر داد. 

بهتر است بگوییم کرونا باعث شده که همه و همه قدر داشته هایمان را بیشتر بدانیم، باعث شد تا حتی قدر نعمت هایی که تا چند ماه پیش برای ما عادی تلقی می شد را بیشتر بدانیم ، که حال تمامش بزرگترین ثروت ما به شمار می روند.

با اینکه مدت زیادی است از شیوع کرونا می‌گذرد و این بیماری باعث شده بسیاری از مشاغل به خصوص کسب و کارهای کوچک با مشکل مواجه شوند و درآمد خود را از دست دهند، اما باز هم مهربانی در میان ایرانیان موج می زند. 

با این حال کم نیستند دل های سخاوتمندی که در همین شرایط سخت که به قول خودمان دست خودشان به جایی بند نیست، دست یاری سوی دیگران دراز می کنند، تا شاید باری از دوش هموطنان خود بردارند. 

اسماعیل احمدی یکی از همشهریان شیرازی با وجود تمام سختی های کار باز هم با دستانی خالی مهربانی می کند. 

این همشهری بعد از کار با تمام خستگی خود با ماشین خود شروع به مسافر کشی می کند، تا خرج زندگی را در این روز های سخت به دست آورد. 

اما آقای احمدی برای اینکه بتواند در این دوران کرونا از طرف خودش کاری انجام داده باشد، شب ها به صورت رایگان مسافران را جا به جا می کند. 

این کارمند با وجود تمام سختی های دوران کرونا در گفتگو با خبرنگار راستین آنلاین گفت :دوست داشتم من هم در این شرایط سخت خدمتی به همشهریانم کنم، به همین دلیل دیدم بهترین راه این است که تایمی از شب ها را به صورت رایگان افراد را جا به جا کنم تا بتوانم ادای دینی انجام داده باشم. 

او افزود : از وقتی که کرونا باعث شد از عزیزان و دوستان خود دور باشیم، همه ما به این باور بیشتر رسیدم که باید قدر همدیگر را بدانیم و همدلی را فراموش نکنیم. 

احمدی همچنین ادامه داد :در این دوران بسیار افرادی را دیدم که با دستان خالی و بدون هیچ چشم داشتی از همه لحاظ به کمک شتافتند، به همین دلیل من هم دوست داشتم که به عنوان فرد کوچکی از جامعه در این مهربانی سهیم باشم. 

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
722 کلیک ها  شنبه, 22 آذر 1399 20:11
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا