آغاز برداشت زعفران در کازرون

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت زعفران از سطح 5 هکتار از اراضی این شهرستان در حال انجام است. 

 
به گزارش راستین آنلاین زهرا پناه اظهار داشت: با توجه به میانگین عملکرد چهار کیلوگرمی تولید محصول زعفران در هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 20 کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.
 
وی، با اشاره به اینکه زعفران برداشت شده از کیفیت بالایی برخودار است افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت این محصول از اواسط آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.
 
پناه تصریح کرد: کشت گياه زعفران به علت نياز آبي کم، امکان بهره برداري به مدت7 تا 10 سال در يک نوبت کشت، رشد در زمين هاي شني و رسي، تحمل گياه در برابر آفات و بيماريها، قدرت ماندگاري محصول به مدت طولاني، عدم نياز به ماشين هاي زراعي سنگين، اشتغال زايي و ...در شهرستان کازرون رو به افزايش است.
 
کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: این شهرستان دارای اقلیم مناسبی جهت کاشت زعفران می باشد که به لحاظ مزایای اقتصادی و نیاز به آب کم، کشت این گیاه گزینه مطلوبی در جهت تغییر الگوی کشت در منطقه است، لذا کشاورزانی که تمایل به کشت گیاهان با نیاز آبی کم دارند می توانند با استفاده از تسهیلات مربوطه در تغییر الگو کشت اقدام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
337 کلیک ها  یکشنبه, 30 آذر 1399 10:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا