چاپ کردن این صفحه

سرخابی‌ها در صحن علنی مجلس

راستین آنلاین:دوم بهمن وزیر ورزش و جوانان به همراه تاج رئیس فدراسیون فوتبال به مجلس شورای اسلامی رفته وگزارشهای خود را به فراکسیون ورزش ارائه کردند.

 یوسف نژاد، رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره توضیحات وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس را کافی ندانست و گفت: این توضیحات قانع‌کننده نبود!

به همین دلیل تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

باتوجه‌به هزینه‌های میلیاردی این دو باشگاه و وجود ابهامات و سؤالات، مردم و رسانه‌ها خواستار شفافیت کامل هزینه‌ها و درآمدهای ده‌ساله این دو باشگاه هستند.

مردم از فراکسیون ورزش مجلس و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال انتظار داشته و دارند که نتایج بررسی اسناد مالی و غیرمالی و مدیریتی واداری به شکل شفاف در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گیرد و بعدازاین نیز گزارش‌های مالی این دو باشگاه و همه ارکان ورزش کشور هرساله بدون هیچ‌گونه ابهامی به شکل شفاف منتشر شود تا مردم و ازجمله هواداران پرشمار این دو باشگاه که هزینه‌های آنان از بودجه‌های دولتی تأمین می‌شود در جریان امور قرار گیرند.

پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و مدیران این دو باشگاه می‌تواند به اصل پرسشگری و پاسخگویی و شفافیت مساعدت زیادی کند و راه را بر هر نوع فساد و سو استفاده از منابع مالی و غیرمالی و مدیریتی ببندد.

 انتظار افکار عمومی از فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی این است که بدون هیچ‌گونه ملاحظه و مصلحتی افراد خطاکار و سوءاستفاده گر را معرفی و تمهیدات و شرایطی را برای جبران خسارت‌ها ‌ فراهم کنند تا بعدازاین بستر سوءاستفاده‌ها و فسادها برچیده شود و احدی نتواند با انواع توجیهات و ظاهرسازی‌ها قانون و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها را دور بزند. واقعیت این است که در دو دهه اخیر بی‌حساب‌وکتابی در ورزش و به‌ویژه در فوتبال کشور صدمه زیادی به وجهه و اعتبار آن زده و بسیاری از آدم‌های ورزشی و غیرورزشی نیز از عدم شفافیت و نظارت‌های اصولی به آلاف و الوف رسیده‌اند. برای سالم‌سازی فضای ورزش و ویترین آن یعنی فوتبال راهی به‌جز شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی و گزارش دهی صادقانه و مستمر به مردم نیست.

 مردم حق داشته و دارند که بدانند درآمدها هزینه‌ها و حواشی آن چگونه کسب و صرف می‌شود. دانستن حق مردم و پاسخگویی وظیفه همه مسئولین است.

انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
1497 کلیک ها  پنج شنبه, 05 بهمن 1396 06:17
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

موارد مرتبط