چاپ کردن این صفحه

رسالت هیات پزشکی ورزشی تنها در حوزه درمان ورزشکاران نیست

راستین آنلاین: مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: رسالت هیات پزشکی تنها پرداختن به مسایل حوزه درمان ورزشکاران نیست

حیدرعلی کامیاب صبح امروز سه شنبه 14 دی ماه در دیدار با رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: یکی از چالش های امروز ورزش معضل دوپینگ است.

وی با اشاره به کاهش چمشگیر استفاده بی رویه از داروهای نیروزا در سطح استان گفت: نقش هیات پزشکی در آموزش ورزشکاران و مربیان نقشی تاثیر گذار است.

کامیاب برگزاری کلاسهای آموزشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی از جمله راهکارهای آموزش در حوزه مضرات استفاده از دوپینگ دانست و افزود: با توجه به فعالیت های گسترده هیات پزشکی ورزشی استان در مدت زمان اندک این هیات در ارایه خدمات پزشکی و درمانی و برگزاری کلاسهایآموزشی فعالیت های خوبی داشته است.

وی در ادامه به اهمیت مسایل روحی و روانی ورزشکاران اشاره کرد و گفت: در کنار توجه به سلامت جسمی ورزشکاران باید مسایل روحی و روانی آنها نیز توسط هیات پزشکی ورزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس استان برگزاری دوره های مختلف آموزشی ، ارایه مشاوره های روانشناسی ویژه ورزشکاران حرفه ای و آماتور ، ارایه مقالات علمی مرتبط با روانشناسی ورزشی و ساخت فیلم کوتاه را از جمله راههای پیشبرد اهداف هیات پزشکی دانست و افزود: نگاه علمی هیات پزشکی ورزشی به رشته های مختلف ورزشی در بخش حرفه ای و آماتور می تواند بسیاری از چالش های کنونی ورزش را مرتفع سازد.

انتهای پیام /  102
1768 کلیک ها  سه شنبه, 14 دی 1395 16:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 102

موارد مرتبط