رسالت هیات پزشکی ورزشی تنها در حوزه درمان ورزشکاران نیست

راستین آنلاین: مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: رسالت هیات پزشکی تنها پرداختن به مسایل حوزه درمان ورزشکاران نیست

حیدرعلی کامیاب صبح امروز سه شنبه 14 دی ماه در دیدار با رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: یکی از چالش های امروز ورزش معضل دوپینگ است.

وی با اشاره به کاهش چمشگیر استفاده بی رویه از داروهای نیروزا در سطح استان گفت: نقش هیات پزشکی در آموزش ورزشکاران و مربیان نقشی تاثیر گذار است.

کامیاب برگزاری کلاسهای آموزشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی از جمله راهکارهای آموزش در حوزه مضرات استفاده از دوپینگ دانست و افزود: با توجه به فعالیت های گسترده هیات پزشکی ورزشی استان در مدت زمان اندک این هیات در ارایه خدمات پزشکی و درمانی و برگزاری کلاسهایآموزشی فعالیت های خوبی داشته است.

وی در ادامه به اهمیت مسایل روحی و روانی ورزشکاران اشاره کرد و گفت: در کنار توجه به سلامت جسمی ورزشکاران باید مسایل روحی و روانی آنها نیز توسط هیات پزشکی ورزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس استان برگزاری دوره های مختلف آموزشی ، ارایه مشاوره های روانشناسی ویژه ورزشکاران حرفه ای و آماتور ، ارایه مقالات علمی مرتبط با روانشناسی ورزشی و ساخت فیلم کوتاه را از جمله راههای پیشبرد اهداف هیات پزشکی دانست و افزود: نگاه علمی هیات پزشکی ورزشی به رشته های مختلف ورزشی در بخش حرفه ای و آماتور می تواند بسیاری از چالش های کنونی ورزش را مرتفع سازد.

انتهای پیام /  102
1766 کلیک ها  سه شنبه, 14 دی 1395 16:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا