تحقق شعار اتحادیه بین‌المللی مخابرات با ایجاد زیرساخت 10 میلیون پوشش فیبرنوری

 معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در راستای ارتقای سطح فناوری و ارتباطات در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها ۱۰ میلیون پوشش فیبر نوری برای منازل و کسب و کار‌هاست.

به گزارش راستین آنلاین : دکتر زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران به مناسبت روز جهانی ارتباطات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: هرساله در این روز از سوی اتحادیه بین المللی مخابرات شعار ویژه ای تعیین می‌شود و در راستای تحقق یافتن آن از سوی کشوها دستورالعمل هایی ابلاغ می شود.

این اتحادیه وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.

وی افزود: مثلا سال‌های گذشته شعار خصوصی سازی در مخابرات مطرح شد و کشور‌های به سمت و سوی خصوصی سازی اپراتور‌ها حرکت کردند و یا موضوع مخابرات و ورزش که پخش مستقیم بازی‌ها از طرق تلفن همراه و ماهواره تسریع و دنبال شد یا شعار مخابرات و محیط زیست که تاثیر استفاده از فناوری، ارتباطات و مخابرات در محیط زیست بررسی می‌شود.


معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران درباره برنامه‌هایی که در کشورمان در این روز برگزار می‌شود، ادامه داد: به همین مناسبت در کشور برنامه‌های متنوعی در راستای تحقق شعار اتحادیه اجرا می‌شود که نشان از اهمیت و بزرگداشت این موضوع دارد.
دکتر زارعیان خاطرنشان کرد: شعار امسال اتحادیه بین المللی مخابرات توانمند سازی کشور‌های در حال توسعه از طریق فناوری اطلاعات است، زیرا ارتباطات در کشور‌های در حال توسعه نسبت به کشور‌های پیشرفته و صنعتی پایین‌تر است و نیازمند رشد و گسترش بیشتری است که از این طریق می‌خواهد باعث ترغیب کشور‌ها در راستای این شعار شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده نه چندان دور نیازمند سرعت بالا در اینترنت هستیم باید هم اکنون زیرساخت‌های آن را فراهم آوریم و در همین راستا ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها ایجاد خواهد شد که همزمان در روز جهانی ارتباطات فاز نخست این پروژه با تحت پوشش قرار گرفتن ۳ میلیون خانوار با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.
اتحادیه ارتباطات مخابراتی ITU به مناسبت روز جهانی ارتباطات،«توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، را به عنوان شعار سال ۲۰۲۳ مطرح کرده است.
انتهای پیام /  108
113 کلیک ها  یکشنبه, 31 ارديبهشت 1402 21:40
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا