با مصوبه رگولاتوری؛ تعرفه تماس تصویری روی موبایل تعیین شد

 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف تعرفه یک دقیقه تماس تصویری برای سیم‌کارتهای دائمی و اعتباری را ۱۵۰۰ ریال (۱۵۰ تومان) تعیین و ابلاغ کرد.

به گزارش راستین آنلاین، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رگولاتوری در جلسه شماره ۳۴۲ تعرفه خدمت مکالمه ویدئویی را به شرح زیر تصویب کرد:
ماده ۱- سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه ویدئویی (اعم از درون شبکه و برون شبکه)، برای سیمکارت های دائمی و اعتباری برابر (۱۵۰۰) ریال تعیین می‌شود
ماده ۲- دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه می‌توانند با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوط، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند
ماده ۳- دارنده پروانه برای ارائه خدمت مکالمه ویدئویی مجاز به دریافت مبالغی تحت عنوان خدمت داده تلفن همراه نمی‌باشد
ماده ۴- در صورت عدم توافق طرفین، تعرفه اتصال متقابل مکالمات ویدئویی خاتمه یافته به شبکه‌های تلفن همراه برابر ۵۰ سقف تعرفه مکالمه ویدئویی تعیین می‌شود
ماده ۵- به شرط تفکیک درآمد خدمت مکالمه ویدئویی در صورت‌های مالی حسابرسی شده، رعایت الزامات مصوب کمیسیون و تأیید سازمان، حق السهم دولت از درآمد ارائه خدمت مذکور تا انتهای سال ۱۴۰۳، هشت درصد (۸) تعیین می‌شود.
ماده ۶- تفسیر این مصوبه صرفاً با کمیسیون است.
ماده ۷- این مصوبه در ۷ ماده به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید.
به گزارش مهر، در حال حاضر سرویس تماس تصویری بدون نیاز به نصب اپلیکشن روی اپراتورهای تلفن همراه آزمایش و برقرار شده است و کاربران دارای برخی مدل‌های اندرویدی گوشی موبایل می‌توانند از این خدمات بهره مند شود.
پیش از این عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات نیز در همین رابطه به خبرنگار مهر گفته بود: در برخی از مدل‌های گوشی هنوز این قابلیت فعال نشده است بنابراین نمی‌توان ارتباط تصویری برقرار کرد۔
وی در ادامه با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در خصوص فعال شدن این امکان در مدل‌های مختلف گوشی‌های همراه تصریح کرد: در حال حاضر از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه رایزنی می‌کنیم که این قابلیت برای برخی برندها فعال شود تا کاربران ایرانی هم بتوانند از قابلیت تماس تصویری روی اپراتورهای موبایل استفاده کنند
انتهای پیام /  108
294 کلیک ها  جمعه, 22 ارديبهشت 1402 20:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا