سیاست شرکت مخابرات در حمایت از کسب و کارهای نوپای مبتنی بر ICT در اولویت است

معاون تجاری و خدمات مشتریان گفت : سیاست مخابرات در حمایت از کسب و کارهای نوپای مبتنی بر ICT با اولویت حوزه های اینترنت اشیا ، انتقال داده ها ، امنیت سایبری ، کلان داده ، انتقال داده ها ، پهن باند ، فین تک و راهکارهای عمومی سازمانی آماده همکاری و…

 راستین آنلاین  به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان ضمن بیان این مطلب در همایش نوآوری در حوزه زیرساخت مخابراتی و آی سی تی که یکشنبه ۱۴ اسفند برگزار شد، افزود : همکاری بین مخابرات و استارت آپ ها منجر به بهبود راهکارها و خدمات و در نهایت به گسترش تجارت و ایجاد ارزش برای مشتریان می شود.
وی افزود : مشتریان هدف شرکت مخابرات ایران، کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود سازمانی از طریق توجه به فناوری های نوین موجود در خارج از مرزهای سازمانی خود بوده و با معیارهای تعیین شده توسط شرکت مخابرات ایران تطابق داشته باشد.

مدل های همکاری شرکت مخابرات با شرکت های دانش بنیان و استارپی
معاون تجاری و خدمات مشتریان با بیان اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ شناسایی شده اند و باید همکاری با آنان اجرایی شود ، در زمینه مدل های همکاری شرکت مخابرات با این شرکت هاگفت : سرمایه گذاری در استارت آپ ها )مانند سرمایه گذاری Verizon Ventures در هوش مصنوعی و اینترنت اشیا( ، برنامه های شتاب دهی)مانند برنامه شتاب دهی Orange Fabs در اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند، بهداشت دیجیتال)وشراکت و همکاری (مانند شراکت AT&T در زمینه پلتفرم هوشمند برای کمک به نابینایان)را از جمله مدل های همکاری نام برد .
وی دسترسی به منابع (دسترسی به زیرساخت های فناوری مانند خدمات ابری و شبکه های ارتباطی، مانند اریکسون) و پشتیبانی مالی و ارائه فضای کاری (شراکت بین گوگل و یک شرکت در لندن در فضای اداری مجهز با تجهیزات و فناوری روز) را از دیگر مدل ها همکاری مخابرات با شرکت های دانش بنیان و استارت برشمرد و گفت : برگزاری رقابت های استارت آپی (رویداد استارت آپی Orange در زمینه تکنولوژی و ارائه فرصت به استارت آپ ها برای ملاقات با مدیران ارشد) نیز از برنامه های دیگر در این زمینه است .

تکنیک های جذب ایده و تیم
دکتر زارعیان نوآوری ، مالکیت فکری ،شراکت ها و همکاری ها ، رویکرد مشتری محور ورویکرد فرصت های رشد را از مکانیزم های خلق ارزش در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها دانست وگفت : از جمله تکنیک های جذب ایده و تیم می توان به برگزاری رویدادهای استارتاپی ، ایجاد یک واحد ثبت و ارزیابی ایده ، ایجاد ارتباطات استراتژیک ، حضور در همایش های استارتاپی، دانشگاه ها و مراکز جذب ایده ، تبلیغات در فضای مجازی و برگزاری کمپین های آنلاین و تور های بازدید اشاره کرد .
وی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران اشاره کرد و گفت : در دهه گذشته، ایران شاهد رشد مداوم در اقتصاد دیجیتال بوده است. طبق آمار، سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران از ۳.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۶.۹ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. اگرچه میانگین رشد در این بخش بالاتر از سایر بخشهای اقتصادی ایران است اما هنوز با میانگین اقتصاد جهانی فاصله دارد.

مخابرات فقط تلفن نیست
معاون تجاری و خدمات مشتریان در ابتدا سخنان خود با مروری بر تحولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از منظر جهانی به تشریح گزارش اتحادیه جهانی مخابرات در اجلاس های جامعه اطلاعاتی تونس و ژنو پرداخت و گفت : نکته حایز اهمیت در این گزارش این بود که مخابرات فقط تلفن نیست و بر توسعه اقتصاد بر مبنای ارتباطات تاکید شد اگرچه توزیع ارتباطات در دنیا عادلانه نیست و بعد از شکاف آگاهی بین فقیر و غنی به شکاف دیجیتال تبدیل شد.
وی در ادامه گزارش اجلاس های جامعه اطلاعاتی به تصویب اعلامیه اصول اشاره کرد و گفت : این اعلامیه ۱۱ بند دارد که ۵-۶ بند آن بر شکاف دیجیتال ، تقویت همکاری ها و نوآوری های مشترک توسط اپراتورهای قدرتمند با کمک دولت ها و گاهی فراتر از آن همکاری کشورهای پیشرفته با غیر پیشرفته تاکید دارد .
دکتر زاعیان همچنین با تاکید به موضوع امنیت و حریم شخصی ، آموزش و توانمندسازی دراعلامیه اصول اظهارداشت :توجه به توسعه زیر ساخت ، حمایت حاکمیت ، تقویت شرکا تجاری ، استفاده از برنامه های نوآوری ، امنیت و آموزش برای رفع شکاف بین تئوری و عملی باید این موارد عملیاتی شود .

سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی

وی با اشاره به سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی شده بر ضرورت تغییر نگاه در این بخش تاکید داشت وتصریح کرد : فعالیت های خوبی در بخش زیر ساختی انجام شده است و رتبه خوبی در حوزه زیر ساخت داریم ولی در کاربرد و مهارت ضعف هایی وجود دارد .
معاون تجاری و خدمات مشتریان با اشاره به رشد پنج برابر ی مصرف اینترنت در مدت چهار در ایران و افزایش تعداد مشتریان تلفن و اینترنت ثابت و همراه ، افزود : رشد شبکه های اجتماعی ، افزایش کسب و کارهای اینترنتی ، حضورمخابرات و فناوری اطلاعات در همه جا، جهت گیری های جهانی آینده اقتصاد جهانی – اقتصاد صد در صد دیجیتال همه این عوامل موجب انتظار بیشتر از این حوزه است که انشالله با همکاری بیشتر با شرکت دانش بنیان و استارت آپ به کسب و کار مطلو ب دست می یابیم .
وی یکی از ویژگی های شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را سادگی و بدون تشریفات خواند واظهارداشت :با برگزاری رویدادهایی از این دست می تواند آغاز همکاری های خوب و حرکت به سوی تحول و نوآوری در عرصه ارتباطات باشد .

انتهای پیام /  108
234 کلیک ها  دوشنبه, 15 اسفند 1401 14:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا