دکترباقری : برلزوم تغییر نگاه دستوری به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد

  مدیر و توسعه کسب وکار شرکت مخابرات ایران در نشست هم اندیشی فعالان عرصه ارتباطات اظهار داشت: نگاه دستوری در صنعت تلکام جوابگو نیست و جذب سرمایه در این بخش با چالش هایی مواجه است.

 
راستین آنلاین دکترباقری، با تاکید بر سیاستگزاری های اشتباه در صنعت و بازار ICT ایران ، اظهار داشت : توسعه کسب وکار و فناوری زمانی اتفاق می افتد که صنعت و بازار قابلیت های لازم را بدست آورد که این قابلیت ها امروز قربانی سیاستهای اشتباه و نگاه دستوری در این بازار شده که می بایست اصلاح شود.
 
وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم گفت: در این بخش عقب ماندگی هایی وجود دارد و اکنون به فضای مشترک بین سایبر و فیزیکال رسیده ایم و عملا صنعت ارتباطات لازم است بتواند از فضای سایبر فیزیکال پشتیبانی کند.
 

دکتر باقری خاطر نشان کرد: نگاه دستوری به ویژه در حوزه تلکام پاسخگو نیست و جذب سرمایه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: اکنون اگر این صنعت راه نیافتد تمام بخش های دیگر نیز با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.
مدیر کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: لازم است با تنظیم فضای بازار ICT ، بتوان سرمایه ای در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را برای تحول در صنعت ارتباطات جذب و به کار گرفت.
 

دکتر باقری اظهارداشت: در حوزه صنعت کسب وکار بعد از بیزینس مدل، FS و مدیریت ریسک باید مورد توجه قرار بگیرد و هزینه ها کنترل شود.

مدیر توسعه کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران گفت: قلب بیزینس مدل ، ارزش های پیشنهادی است و مدیران مخابرات می بایست فهرستی از ارزش های پیشنهادی را برای مشتریان در پیش رو را داشته باشند.
 

وی افزود : قرار دادن مخابرات در مسیر توسعه تحول دیجیتال بزرگ ترین چالش فعلی این مجموعه است و طراحی نقشه راه مناسب می تواند رسیدن به این مرحله را تسریع بخشد.

دکتر باقری از طرح نجما به عنوان یک طرح استراتژیک در حوزه تحول دیجیتال یاد کرد وگفت: این طرح با راهبرد نزدیک کردن “تامین منابع” در استان به ” بازاریابی” نقدینگی را به جریان می اندازد.

انتهای پیام /  108
349 کلیک ها  دوشنبه, 30 آبان 1401 11:25
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا