چاپ کردن این صفحه

دخل و خرج ها درحوزه تلفن ثابت با یکدیگرسازگار نیست/انتخاب روابط عمومی فارس به عنوان واحد برترکشوری

دخل و خرج ها درحوزه تلفن ثابت با یکدیگرسازگار نیست/انتخاب روابط عمومی فارس به عنوان واحد برترکشوری
   
دخل و خرج ها درحوزه تلفن ثابت با یکدیگرسازگار نیست/انتخاب روابط عمومی فارس به عنوان واحد برترکشوری |||| ||||

مدیر مخابرات منطقه فارس با گلایه مندی از تداوم ثبات در تعرفه تلفن ثابت برای سیزدهمین سال پیاپی، کندی توسعه در بخش زیرساختی این بخش و به تبع آن توسعه خدمات دیتا را با این مبحث در ارتباط مستقیم دانست.

به گزارش راستین آنلاین،فرشید ایزدی که سه‌شنبه سوم خرداد در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، با بیان اینکه، هزینه ایجاد یک خط تلفن ثابت بیش از 3.5 میلیون تومان و تعرفه آن، 200 هزار تومان است، گفت: هزینه تنها مربوط به دایر کردن یک خط نیست، بلکه، نگهداری، تعمیرات و ارائه خدمات بر بستر تلفن ثابت، هر یک هزینه‌های مستمری دارد و این هزینه‌ها با تعرفه 13 سال قبل همخوانی ندارد.
ایزدی، بهبود وضعیت کیفی و گسترش خدمات و سرعت گرفتن توسعه خطوط تلفن ثابت را منوط به تغییر وضعیت تعرفه‌ها دانست و گفت: سال گذشته علیرغم همه مشکلات و ناهمخوانی تعرفه با هزینه‌ها، 33 هزار و 938 شماره تلفن ثابت در استان فارس فعال شده است.
مدیر مخابرات فارس ضمن تایید این نکته که میل اجتماعی نسبت به دایر شدن اشتراک تلفن ثابت کم شده است، خاطرنشان کرد که برای تامین اینترنت ثابت، نیازمند ایجاد، توسعه و ارتقاء خطوط تلفن ثابت هستیم.
ایزدی اضافه کرد: طی سال 1400، بیش از 300 کیلومتر فیبرنوری اجرا و ۴۷ هزار مشترک ADSL، ١٨٥٩ مشترک مشترک BDSL و ۲۳۸۹ مشترک FTTH در فارس فعال شده است.
وی، با بیان اینکه FTTH، بالاترین تکنولوژی مخابراتی و اینترنت بر پایه فیبرنوری است، گفت: در اشتراک ADSL، امکان تامین حداکثر 17 مگ اینترنت فراهم است حال آنکه در تکنولوژی BDSL، این میزان تا 60 مگ قابل افزایش خواهد بود و در تکنولوژی FTTH، به دلیل استفاده کامل از بستر فیبرنوری، کیفیت ارتباطی بسیار مطلوبتر است.
مدیر مخابرات منطقه فارس با یادآوری اینکه، هنوز در برخی نقاط از این استان، تنها امکان ارائه خدمات ADSL وجود دارد، تلاش برای توسعه فیبرنوری را با هدف بهبود کیفی خدمات یادآور شد و گفت: اینکه برخی مشترکان در خصوص تفاوت حجم اینترنت خریداری شده و دریافتی در ADSL گلایه‌مند هستند، باید توجه داشت که هرچه فاصله مشترک تا مرکز مخابرات بیشتر باشد، کیفیت و حجم دیتای دریافتی کاهش می‌یابد.
او به برنامه‌های توسعه‌ای مخابرات فارس هم اشاره و با بیان اینکه برای امسال مقرر شده که ٢٠ هزار مشترک باند پهن در استان فعال شود، اضافه کرد: وقتی برنامه‌ای کلان در کشور مصوب می‌شود، تعیین سهمیه براساس ظرفیت هر استان انجام خواهد شد، ما تلاش می‌کنیم که 20 هزار مشترک را دائر و فعال کنیم.
مدیر مخابرات منطقه فارس همچنین با اشاره به ایجاد ۹۲ سایت جدید همراه اول در استان، بیان کرد: ٣٥ سایت از مجموع کل سایت‌های همراه اول در شیراز و مابقی در شهرستان‌ها مستقر شده است.
ایزدی با اشاره به ارتقاء کیفی سایت‌های دایر، در کنار ایجاد سایت‌های جدید در فارس خاطرنشان کرد: ۳۱۱ سایت را در سطح استان ارتقا داده‌ایم. البته تا پایان امسال براساس برنامه باید 192 سایت جدید احداث شود که در صورت تامین تجهیزات، اجرایی خواهد شد.
وی شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات را "فناوری‌های دیجیتال در خدمت سالمندان و تندرستی در سالمندی" اعلام و خاطرنشان کرد: به فراخور اعلام این شعار و میزان توسعه یافتگی کشورها، برنامه‌هایی برای توسعه ارتباطات اجرایی می‌شود.
ایزدی همچنین افزایش تعداد مشترکین باند پهن را یکی از سیاست‌های امسال مخابرات ایران ذکر و اضافه کرد: وقتی در جامعه‌ای مشترکین باند پهن در شبکه مخابرات افزایش یاید، طبیعا دسترسی به باند پهن برای سالمندان هم تسهیل می‌شود.
مدیر مخابرات منطقه فارس، به نبود تلفن ثابت در برخی نقاط روستایی پیرامون شهرستان شیراز هم اشاره و بیان کرد: شرکت مخابرات ایران پروانه فعالیت را از وزارتخانه ارتباطات می‌گیرد و براساس آن، تلفن ثابت روستاها جزو تعهدات شرکت مخابرات نیست و جزو تعهدات وزرتخانه است.
ایزدی اضافه کرد: پوشش‌های جاده‌ای نیز توسط اپراتورها و زیرنظر وزارتخانه انجام می‌شود.
او با تاکید بر اینکه تجهیزات ارتباطی دارای استانداردهای بین‌المللی است و سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات در شهرها نسبت به اندازه گیری تشعشعات اقدام می‌کنند، گفت: لذا از هم استانی‌ها می‌خواهیم که در نصب دکل‌های مخابراتی با ما همکاری کنند تا پوشش ارتباطی کامل شود.
مدیر مخابرات منطقه فارس همچنین از کسب رتبه سوم کشوری ارزیابی سالانه شرکت مخابرات ایران توسط مخابرات استان فارس در سال گذشته خبر داد و گفت: این مهم برای نخستین بار در تاریخ مخابرات فارس رقم خورده و خوشبختانه روابط عمومی مخابرات فارس نیز رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
ایزدی اضافه کرد: سالانه شرکت مخابرات ایران استان‌های خود را در یبش از ٣٠ شاخص ارزیابی می‌کند که در سال ١٤٠٠ با تلاش همکاران موفق به کسب سوم کشوری شدیم که جای افتخار دارد.
انتهای پیام /  101
418 کلیک ها  چهارشنبه, 04 خرداد 1401 00:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط