کمبود تراشه دردسر جدید "بی ام و "

اندروید اتو
اندروید اتو  
کمبود تراشه دردسر جدید "بی ام و " اندروید اتو|||| ||||

شرکت بی ام و پس از تغییر تهیه کنندگان تراشه، به طور موقت برخی از خودروهای جدیدش را بدون پشتیبانی از «اندروید اتو» و«اپل کار پلی» بارگیری می کند.

به گزارش راستین آنلاین، اتوموتیو نیوز گزارش داد که ب‌ام‌و چند خودروی محبوب و تیراژ بالای خود همچون سری 3، سری 4، Z4 و تعدادی کراس‌اور را بدون قابلیت اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی به فروش می‌رساند.

براساس این گزارش ب‌ام‌و برای کاهش تأثیر کمبود تراشه به تأمین‌کنندگان و سازندگان جدید متوسل شده، اما تراشه‌های جدید عملکرد کاملی ندارند و فاقد اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو هستند.

با این حال ب‌ام‌و ظاهراً اعلام کرده خودروهایی که بدون اتصالات فوق‌الذکر تحویل داده می‌شوند از طریق آپدیت‌های آینده به این قابلیت‌ها مجهز خواهند شد.

خودروساز آلمانی خاطرنشان  که این شرکت قابلیت‌های نرم‌افزاری را از طریق آپدیت بی‌سیم تا انتهای ژوئن 2022 نصب خواهد کرد.

تراشه‌های جدید همچنین فاقد قابلیت وای فای هستند.

این گزارش مدعی است که ب‌ام‌و تعداد مدل‌های متأثر از کمبود تراشه و اینکه در کجا به فروش رسیده‌اند را مشخص نکرده اما گزارش‌ها حاکی است که این خودرو به مشتریانی در آمریکا، فرانسه، ایتالیا و چند کشور دیگر تحویل داده شده‌اند.

البته این برای نخستین بار نیست که ب‌ام‌و تصمیم گرفته تا خودروهای خود را بدون فناوری‌های روز به فروش برساند. این خودروساز پیشتر مجبور شد تا قابلیت صفحه لمسی را در چند مدل محبوب و تیراژ بالا حذف کند.

همچنین برند دیگر شرکت با عنوان مینی که متعلق به گروه ب‌ام‌و است اوایل هفته اعلام کرد که تولید گیربکس دستی را به دلیل کمبود تراشه و مشکلات زنجیره تأمین متوقف خاهد کرد.

کمبود تراشه بیش از یک سال است که عملیات صنعتی همچون تولید و فروش را مختل کرده و این تأثیرات مخرب در سال 2022 نیز ادامه یافته است.

با این حال مشخص نیست که این معضل چه زمانی به پایان خواهد رسید. در سپتامبر سال گذشته ب‌ام‌و و مرسدس بنز پیش‌بینی کردند که کمبود تراشه ممکن است تا سال 2023 یا بعد از آن به طول انجامد.

 
انتهای پیام /  علیرضا لرک
384 کلیک ها  دوشنبه, 19 ارديبهشت 1401 16:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا