هیچ انحصاری در تامین اینترنت وجود ندارد/توسعه ارائه خدمات مخابرات

هیچ انحصاری در تامین اینترنت وجود ندارد/توسعه ارائه خدمات مخابرات
   
هیچ انحصاری در تامین اینترنت وجود ندارد/توسعه ارائه خدمات مخابرات |||| ||||

مدیر مخابرات منطقه فارس امروز سه شنبه ۳اسفند در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد از توسعه خدمات ارائه شده از سوی این شرکت خبر داد و گفت : امکان ارائه خدمات اینترنت برای همه شرکت‌ها و ارائه دهندگان این خدمت، در فارس فراهم است و هیچ انحصاری در تامین اینترنت وجود ندارد .

 
به گزارش راستین آنلاین فرشید ایزدی با بیان به اینکه در زمینه‌های تلفن ثابت، سیار (موبایل)، اینترنت خانگی ای دی اس ال و همچنین ایجاد امکان ارائه سرویس وی دی اس ال، در فارس و شیراز توسعه خدمات انجام می شود ، گفت :در ایام‌الله دهه فجر، پروژه‌های متعددی که امسال در زمینه توسعه تلفن ثابت، تلفن همراه، دیتا، فیبر نوری و .... در استان اجرا شده بود، به بهره‌برداری رسید.
 
او افزود : ۲۴۷ پروژه در زمینه تلفن همراه با ۶۲۲ میلیارد تومان اعتبار، ۴۴ پروژه دیتا با ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۲۷ پروژه فیبر نوری با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار، ۱۲ پروژه تلفن ثابت و کافوی نوری با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.
 
ایزدی با بیان اینکه امسال ۲۴ هزار و ۱۹۷ خط تلفن ثابت جدید در فارس ایجاد شده است، اضافه کرد : ایجاد خط تلفن ثابت، اقدامی زمان‌بر و هزینه‌بر محسوب می‌شود و علاوه بر آن نیازمند هماهنگی‌های بین دستگاهی و دریافت مجوزهای مختلفی است که کار را طولانی می‌کند.
 
او از اجرای ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری خبر داد و گفت: براساس برنامه شرکت ملی مخابرات، سهم استان فارس احداث ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری بوده که تاکنون ۵۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است و امیدواریم باقیمانده نیز تا پایان زمان برنامه‌ریزی شده، اجرایی شود.
 
ایزدی دایر شدن خط اینترنت ثابت (ای دی اس ال) برای ۴۷ هزار مشترک جدید در فارس را هم یادآور و متذکر شد: در موضوع اینترنت ثابت، فاصله مشترک از مرکز و طول خطوط در کیفیت تاثیرگذار است.
 
او با اشاره به اینکه بالاترین کیفیت اینترنت خطوط ثابت ۱۶ مگ است، گفت: به حتم تامین این میزان سرعت در اینترنت خانگی برای کسانیکه فاصله زیادی با مرکز دارند، مقدور نیست ،آنچه که در این زمینه موثر محسوب می‌شود، پارامترهای فیزیکی تاثیرگذار است.
 
وی با تاکید براینکه امکان ارائه خدمات اینترنت برای همه شرکت‌ها و ارائه دهندگان این خدمت، در استان فارس فراهم است، گفت: هیچ انحصاری در تامین اینترنت وجود ندارد، اما ممکن است در برخی نقاط، بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، تمایل به عرضه خدمت نداشته باشند.
 
ایزدی با بیان اینکه هر مشترک اینترنت، امکان پیگیری در خصوص میزان خدمات دریافتی را دارد، گفت: تعرفه‌های خدمات اینترنت از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود و موضوع تطابق خدمات درخواستی و خریداری و خدمات عرضه شده از سوی مشترکان وجود دارد.
 
او با اشاره به تلاش مخابرات برای توسعه خدمات "وی دی اس ال" گفت: این نسل از خدمات اینترنتی که نسبت به "ای دی اس ال" جدیدتر محسوب می‌شود، به شدت نسبت به فاصله مشترک دریافت کننده خدمات از مرکز، حساس است، اما در شرایط مطلوب امکان ارائه اینترنت ۸۰ مگ سرعت، وجود دارد.
 
مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۴۵۷ مشترک، خدمات "وی دی اس ال" ارائه شده است، گفت: بستر خدمت دیگری با عنوان "یو اف بی" نیز برای مشترکان در شیراز فراهم است که قابلیت دسترسی به اینترنت پرسرعت تا ۹۰۰ مگ را هم می‌تواند فراهم کند.
 
ایزدی با یادآوری اینکه، تامین و ارائه این نوع خدمت، مستلزم اجرای خط فیبرنوری تا درون ساختمان محل سکونت یا استقرار مشترک است، گفت: هنوز فیبر نوری در کلانشهر شیراز کامل نشده اما علیرغم آن، امسال ۱۶۹۸ مشترک خدمات اینترنت پرسرعت "یو اف بی" را دریافت کرده‌اند.
 
او پهنای باند تامین شده اینترنت ثابت در استان فارس را ۷۶ گیگابایت اعلام و خاطرنشان کرد که این میزان در سال ۱۳۹۸، حدود ۲۳ گیگابایت بوده است و طی این دو سال، به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است.
 
ایزدی در خصوص تلفن همراه نیز گفت: هم اکنون ۱۸۴۵ سایت تلفن همراه در استان فارس دایر شده که ۵۵۷ سایت آن، در شیراز استقرار دارد و مابقی مربوط به سایر نقاط استان است، از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ سایت جدید ایجاد و ۲۴۳ سایت نیز ارتقاء داده شده است.
 
او با بیان اینکه مشکلات تلفن همراه در استان فارس تاحدودی مرتفع شده است، خاطرنشان کرد که این ادعا وجود ندارد که ارتباط و خدمات تلفن همراه در سراسر این استان، فاقد مشکل و کاستی است، اما تلاش برای رفع کاستی‌ها، تداوم دارد.
 
مدیر مخابرات منطقه فارس، باقدردانی از شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در خصوص تامین امکان استقرار سایت‌های تلفن همراه، اضافه کرد: براساس داده‌ها و به استناد تاکیدات دستگاه‌ها و مجموعه‌های تخصصی، سایت‌های تلفن همراه برای سلامت انسان مضر نیست.
ایزدی گفت: باید توجه داشت که امروزه تلفن همراه و اینترنت، جزئی از اجزای زندگی فردی و اجتماعی محسوب می‌شود و تامین بستر برای ارتقاء کیفیت این خدمات اهمیت بالایی دارد؛ لذا وقتی در یک ساختمان چندین دستگاه مودم، تلفن همراه و دیگر ابزارهای تولید کننده امواج رادیویی فعال است، گفتن و تاکید کردن بر مضر بودن سایت‌های تلفن همراه، جای سئوال و تردید دارد.
 
مدیر مخابرات منطقه فارس در عین حال تاکید کرد که رضایت مردم در خصوص نصب یا ارتقاء سایت‌های تلفن همراه و عمل بر اساس اولویت‌های قانونی تعیین شده در این راستا، عنصر اصلی مد نظر این شرکت بوده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
503 کلیک ها  سه شنبه, 03 اسفند 1400 17:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا