دکل‌های مخابراتی خطری ندارند

دکل‌های مخابراتی خطری ندارند
   
دکل‌های مخابراتی خطری ندارند |||| ||||

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.

به گزارش راستین آنلاین یکی از نگرانی‌هایی که با ورود ابزار دیجیتالی به زندگی افراد افزایش یافته، بیماری‌های ناشی از تشعشعات رادیویی است. با افزایش بیماری‌های جوامع امروزی از جمله سرطان‌های شناخته‌شده و ناشناخته، این گمان میان عامه مردم تقویت شده و بسیاری تصور می‌کنند تشعشعات حاصل از دکل‌های موبایل یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به انواع سرطان است، هر چند این موضوع تاکنون به صورت علمی ثابت نشده است.
 
اگر چه ضرر تشعشعات رادیویی صددرصد به اثبات نرسیده، اما برخی همچنان نگران تأثیرات آن بر بیماری‌ها و خصوصاً سرطان‌های مختلف هستند. البته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشعشعات پرتوهای رادیویی را به صورت دوره‌ای اندازه‌گیری و اعلام می‌کند که غالباً این تشعشعات کمتر از حد استاندارد ملی است که می‌تواند نگرانی‌ها را در این مورد کاهش دهد.
 
در این راستا عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در اینستاگرام، با اشاره به کندی اینترنت در یکی از محله‌های شهر توضیح داد: زمانی که سرعت را تست کردم، دیدم سرعت زیر یک مگ است. فوری لوکیشن و اسکرین‌شات نتیجه "تست سرعت" را برای همکارانم فرستادم تا پیگیری کنند و گزارش بدهند. وقتی که به وزارتخانه برگشتم، نمایندگان دو اپراتور اصلی رفته بودند به همان موقعیت و وضعیت را بررسی کرده بودند و هر دو گزارش دادند.
 
وی ادامه داد: بر اساس گزارش جمع‌بندی همکارانم، یکی از دلایل مهم بروز این مشکل در آن منطقه، عدم اجازه ساکنین محل برای نصب دکل مخابراتی روی پشت‌بام‌ها است؛ مشکلی که تقریبا در همه جای کشور هست. متاسفانه اینگونه جا افتاده که دکل‌های مخابراتی مضر هستند و باعث ایجاد مشکلات متعدد جسمی و روحی می‌شوند که اصلا تصور درستی نیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد. البته به خاطر سابقه ذهنی هموطنان در این خصوص، مردم از این دکل‌های بی‌خطر می‌ترسند و برای آنها نوعی ناامنی روانی ایجاد می‌کند.
زارع پور گفت: تجمیع، استتار و زیباسازی آنتن‌های تلفن همراه یکی از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش نگرانی مردم در این زمینه موثر باشد که در دستور کار اپراتورهای مخابراتی است. چند نمونه از این دکل‌ها را که در مشهد و اصفهان اجرا شده گذاشتم. به زودی اپلیکیشنی راه‌اندازی می‌شود که مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز وضعیت شبکه در نقطه حضور خود را به ما منعکس کنند و اگه کسی هم نگرانی در خصوص میزان تششع در محل زندگی یا کارش داشت می‌تواند از این طریق درخواستش را ثبت کند تا همکارانم برای بررسی به محل اعزام شوند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
499 کلیک ها  شنبه, 02 بهمن 1400 15:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا