احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت روستایی توسط اپراتور اول در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت توسط همراه اول و دسترسی ۲۳۹ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین مهرداد سهرابی امروز (سه شنبه ۶ مهر) در جمع خبرنگاران گفت: توسعه ارتباطات روستایی به عنوان مهمترین اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه لازم برای پیشرفت و رونق زندگی روستاییان به واسطه کاهش نابرابری های اقتصادی و امکان برخورداری آنان از خدمات و فرصت های برابر مانند آموزش و اشتغال از بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه اپراتور همراه اول به عنوان اپراتور اصلی در راستای توسعه ارتباطات در روستاهای استان فارس بوده است، اظهار کرد: این اپراتور در سال گذشته ۱۴۸ سایت را در مناطق روستایی استان فارس احداث و ارتقا داده است که محل تامین اعتبار ۱۰۳ سایت از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۴۵ سایت نیز از محل توسعه این اپراتور بوده است.
 
وی، تعداد روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار از طریق احداث و ارتقای این سایت ها توسط همراه اول در سال ١٣٩٩ در استان فارس را ۲۳۹ روستا عنوان که دربرگیرنده جمعیتی بالغ بر ۲۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۶۱ هزار و ۵۲۹ خانوار روستایی می شود.
 
وی همچنین میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را مبلغی بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان اعلام کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
291 کلیک ها  سه شنبه, 06 مهر 1400 12:34
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا