راهکارهایی برای کشف مزاحم تلفنی و پیگیری های قانونی

راهکارهایی برای کشف مزاحم تلفنی و پیگیری های قانونی
   
راهکارهایی برای کشف مزاحم تلفنی و پیگیری های قانونی |||| ||||

امروزه در دنیای ارتباطات و رشد وسایل ارتباط جمعی در کنار همه مزیت ها و خوبی های آن، هستند کسانی که از تلفن ( همراه یا ثابت) برای ایجاد مزاحمت و و دردسر برای دیگران استفاده می کنند. طبق قانون این لفراد مجرم و اعمال آنها جرم شناخته و برای آن مجازات های تعریف شده است.

به گزارش راستین انلاین  مزاحمت تلفنی عبارت است از یک فعل عمدی آگاهانه که به محض کشف، ملاک مسئولیت کیفری مزاحم شناخته می‌شود و مرتکب طبق قانون باید پاسخگوی عمل ناشایست خود باشد. در اینگونه موارد مزاحم با استفاده از تلفن یا سایر وسایل مخابراتی، بدون جهت، ضمن اشغال خط تلفن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی، موجبات اذیت و آزار و سلب آسایش طرف دیگر را فراهم کند

مزاحمت تلفنی موضوعی است در استان فارس از طریق دادسرا و در قالب شکایت کیفری قابل پیگیری است. برای این کار کافی است به دادسرای محل سکونت یا کار خود یعنی جایی که مزاحمت در آنجا رخ داده مراجعه کنید. و با ثبت شکایت خود مراحل قانونی آن را دنبال نمایید.

بعد از این مرحله دادسرا در قالب نامه ای شکایت را به مخابرات منطقه فارس اعلام می نماید و با هماهنگی با شخص شاکی در زمان هایی که مزاحمت ایجاد می شود با گرفتن یک عدد خاص که از طریق مخابرات به شخص اعلام می شود، شماره شخص مزاحم شناسایی و جهت انجام مراحل قانونی به دادسرا اعلام می گردد.

شرکت مخابرات  ایران  قادر به ردیابی تلفن همراهی که تماس از آن صادر شده است و نیز تعیین زمان و چگونگی آخرین تماس ارسالی از آن و نیز مشخص نمودن نوع سیم کارت فعال در آن است. پس از این که شماره تماس مشخص شد، داداسرا نسبت به ارسال اخطاریه برای صاحب خط تلفن و یا به عبارت دیگر مزاحم تلفنی اقدام و وی را به منظور انجام تحقیقات احضار می نماید. در صورت عدم حضور مزاحم تلفنی برای بار اول و دوم، دادسرا در مرحله سوم و در صورت تشخیص قوی بودن جرم مزاحمت تلفنی، حکم جلب مزاحم تلفنی را صادر می نماید.

به موجب ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، در صورتی که مزاحم تلفنی با استفاده از تلفن و یا هر نوع وسیله مخابراتی دیگر برای سایر افراد جامعه مزاحمت تلفنی ایجاد نماید، در عین حال که قوانین و مقررات خاص شرکت مخابرات برای مزاحم تلفنی اجرا خواهد شد، حبس به مدت یک تا شش ماه نیز در انتظار وی خواهد بود.

بر اساس این ماده قانون مجازات اسلامی هر گونه مزاحمت با تلفن و یا سایر دستگاه های مخابراتی جرم تلقی شده و مجازات هایی را برای مزاحم تلفنی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
522 کلیک ها  پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1400 10:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا