زنجیره صنعت ICT با پشتیبانی و مانع زدایی از حوزه مخابرات به رشد کامل می رسد

زنجیره صنعت ICT با پشتیبانی و مانع زدایی از حوزه مخابرات به رشد کامل می رسد
   
زنجیره صنعت ICT با پشتیبانی و مانع زدایی از حوزه مخابرات به رشد کامل می رسد |||| ||||

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  با بیان اینکه صنعت ICT با حداکثر سرعت در حال تغییر و تحول است، به آسیب شناسی شکست برخی صنایع اشاره کرد و گفت: در صنعت مخابرات باید سرمایه ها از جانب حاکمیت، سرمایه گذاران، و منابع داخلی به حرکت درآید و لازمه آن یک عزم ملی برای مانع زدایی و پشتیبانی حقیقی از صنعت مخابرات کشور به عنوان زیرساخت اصلی حوزه ارتباطات است.

 مجید سلطانی با بیان اینکه صنعت ICT در حال تغییر و تحول است، گفت: این صنعت نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه ای میزان سرمایه گذاری کشورمان در این صنعت با کشورهای اطراف نشان می دهد که حمایت جدی از صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشده است.

سلطانی با بیان اینکه حاکمیت باید به این نتیجه برسد که در دنیای امروز ICT پیشران توسعه است، تصریح کرد: در حال حاضر صنایع مخابراتی و تولیدکنندگان در حال رکود به سر می برند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: زنجیره ارزش ارتباطات کشور باید از حالت پیشرفت مقطعی درآمده و با حمایت همه جانبه از جوانب مختلف، از حالت فراز و نشیب فعلی خارج شده و به یک توسعه پایدار و افزایش تولید با تکیه بر منابع داخلی دست یابد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران از شرکت هواوی چین عمر و قدمت بیشتری دارد گفت: در صورت حمایت از تولید و مانع زدایی ها در این صنعت، وضعیت کنونی تغییر می کند و نتیجه نهایی آن، تولید افزون تر و درآمد بیشتر در تمام بازار ارتباطات کشور است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تغییر سریع در صنعت ICT را یادآور شد و گفت: با ادامه وضعیت فعلی، شرکت های مخابراتی نمی توانند تحول در صنعت را ایجاد کنند.

 سلطانی همچنین به لزوم شفاف سازی در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در ارتباطات سرمایه گذاری گسترده و حمایت و پشتیبانی کردند، به موفقیت و جهش بزرگی در تمام صنعت خود دست یافتند و امیدواریم با هم افرایی های بهتر و حمایت های گسترده تر ، این صنعت در کشور ما به جایگاه حقیقی خود دست یابد

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
758 کلیک ها  سه شنبه, 24 فروردين 1400 12:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا