• مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خبر داد

اتصال 15 روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات

اتصال 15 روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات
   
اتصال 15 روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات |||| ||||

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال 15 روستای استان فارس در یکماه گذشته به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه با پوشش جمعیتی بالغ بر هشت هزار و 500 نفر خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرداد سهرابی با بیان اینکه ارتباطات در زندگی امروزی به عنوان یکی از نیازهای اصلی مردم اهمیت دارد ، اظهار کرد: وزارت ارتباطات تلاش کرده است با توجه حداکثری به ارتباطات روستایی و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بستری را ایجاد کند تا زمینه دسترسی به سرویس های نوین و خدمات الکترونیک شبکه ملی اطلاعات در روستاهای کشور فراهم شود.
 
وی افزود: در استان فارس علی رغم موانعی که به موجب تعدد وپراکندگی روستاها و کوهستانی بودن استان برای توسعه ارتباطات ایجاد می کرد، امروز بواسطه تلاش های صورت گرفته و در راستای تحقق شعار "دسترسی همگانی" و همچنین اهداف و تکالیف برنامه ششم توسعه، 91 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه پهن باند ارتباطی متصل شده اند و در همین راستا از اتصال 15 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات در یکماه گذشته خبر داد.
 
سهرابی روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت را در شهرستانهای جهرم، کازرون، استهبان، اقلید، مرودشت، خفر و گراش عنوان و تصریح کرد: روستاهای تقی آباد، جویان و حنا از توابع شهرستان جهرم، روستای "بی بی مهلت" و بکور از توابع شهرستان کازرون، روستاهای خانه کت و قشم قاوی از توابع شهرستان استهبان، روستاهای حاجی آباد، خارستان علیا و خارستان سفلی از توابع شهرستان اقلید، روستاهای پیرسبزعلی و کرمه از توابع شهرستان مرودشت، روستای قالینی از توابع شهرستان خفر و روستای خلیلی از توابع شهرستان گراش، جمعاً با دو هزار و 411 خانوار روستایی و جمعیتی بالغ بر هفت هزار و 800 نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.
 
وی افزود: روستای شهرک اردعلی از توابع شهرستان اقلید نیز با جمعیت 700 نفر در قالب 153 خانوار توسط اپراتور اول به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده است.
 
​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان از حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت، فرمانداران، بخشداران، دستگاههای همکار و همچنین تلاش و زحمات همکاران مخابرات استان و شرکت ارتباطات سیار برای افتتاح این پروژه ها تشکر کرد.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
697 کلیک ها  دوشنبه, 18 اسفند 1399 19:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا