چاپ کردن این صفحه
  • قائم مقام هیات ژیمناستیک استان فارس:

با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان فعالیت جامعه ژیمناستیک فارس در دوران کرونا ادامه دارد

راستین آنلاین :قائم مقام هیات ژیمناستیک استان فارس گفت: گرچه شیوع بیماری کرونا، به ناچار ارتباط میان کمیته‌ها با ورزشکاران را کمرنگ کرد؛ اما ضرورت و ماهیت ورزش ژیمناستیک ایجاب می‌کند با وجود محدودیت‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی همچنان پویا به فعالیت ادامه دهیم.  

 
 سیدعلیرضا دیهیمی در نشستی که به منظور هماهنگی و هم‌اندیشی مسئولین کمیته‌های(بانوان و آقایان) هیات ژیمناستیک فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، عنوان کرد: فضای مجازی این روز‌ها در بسیاری از حوزه‌های ورزشی توانسته است جای خالی برخی حوزه‌های فیزیکی، آموزشی و تمرینی را پر کند، می‌توان با ایجاد خلاقیت و نیز هماهنگی برای چگونگی استفاده از این فضا، تا رسیدن به دوران پساکرونا و فراهم‌شدن امکان حضور در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی از این ظرفیت بهره‌مند شد. 
 
او با بیان اینکه اولویت مربیان و مسوولان کمیته‌ها باید ساماندهی اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی باشد، گفت: در این حوزه، ایجاد محتوای آموزشی، تهیه کلیپ دانش‌افزایی برای آموزش مربیان، برقراری ارتباط با ورزشکاران و اطلاع‌رسانی درخصوص کارگاه‌های حضوری که بنا بر ضرورت و نیاز مربیان و ورزشکاران باید حداقل فصلی بک بار برگزار شود و نیز معرفی و آگاهی رسانی درباره قهرمانان و نخبگان ژیمناستیک استان فارس در دستور کار قرار داده شود. 
 
قائم مقام هیات ژیمناستیک فارس ضمن تاکید بر اینکه هم کمیته‌ بانوان و هم کمیته مردان در این زمینه فعال هستند، ابراز کرد: فارس در شیراز خلاصه نمی‌شود و برنامه‌ریزی و کار در شهرستان‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد؛ چرا که در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم برخی شهرستان‌ها بسیار بیش از توانمندی و استعداد و پتانسیل خود در عرصه ژیمناستیک ظاهر شدند و نشان دادند با برنامه‌ریزی و پشتکار می‌توانند به درجاتی مطلوب در عرصه ورزش برسند. 
 
دیهیمی با تاکید بر اینکه مدیریت این هیات نگاهی ویژه به شهرستان‌ها و رشد آنها دارد، ابراز امیدواری کرد که بتوان دایره ارتباطات را به ویژه در دوران کرونا بیشتر کرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: هیات ژیمناستیک فارس در هر شرایطی حتی باوجود وضعیت کنونی، در حد توان و مقدورات به حمایت از فعالان ورزشی این عرصه در سراسر فارس می‌پردازد و موضوع قرار دادن کیفیت آموزش در صدر امور است و نیروسازی و استعدادیابی نیز همچنان با حساسیت دنبال می‌شود. 
 
دیهیمی  هماهنگی با ورزشکاران را باعث ارتقای فعالیت‌ها و سطح کیفی ورزش ژیمناستیک دانست و گفت: این هماهنگی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه حضور نخبگان ژیمناستیک شیراز و شهرستان‌ها برای استفاده از سالن تخصصی استاد اعظمی به‌صورت کارگاهی فراهم شود. 
 
او در همین رابطه ابراز داشت: این هیات به وجود ورزشکاران با اخلاق و نخبه‌ای همچون سعیدرضا کیخا که در سطح جهانی می‌درخشد، افتخار می‌کند و در حد توان خود و در چارچوب قوانین و مقررات و پروتکل‌های اعلامی از سوی ورزش و جوانان و فدراسیون ژیمناستیک امکانات را در اختیار ورزشکاران حرفه‌ای قرار می‌دهد و از ارائه هیچ خدمتی فروگذار نیست.
 
قائم مقام هیات ژیمناستیک فارس عنوان کرد: همه تلاش های مسئولین و کمیته های هیات استان ارج نهادن به زحمات و خدمات گذشتگان و پیشکسوتان و برای ارتقاء ، موفقیت قرار گرفتن ژیمناستیک فارس در جایگاه های بالاتر عرصه های کشوری و بین المللی میباشد.  
 
در همین راستا مسئول کمیته طرح و برنامه‌ریزی هیات ژیمناستیک فارس ابراز داشت: پیش‌بینی شده است که هم اخبار و هم آموزش‌ها در قالب سایتی جامع و کامل و نیز نرم‌افزار‌های مجازی به ورزشکاران و مربیان ارائه شود. 
 
محمدهادی جعفری بیان کرد: برنامه‌های نیمه دوم سال جاری در تمامی حوزه‌ها در دست برنامه‌ریزی است و گرچه بیماری کووید ۱۹ فعالیت‌های ورزشی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است و هر روز شاهد تعطیلی باشگاه‌ها هستیم، برآنیم از طریق رسانه‌های اجتماعی موضوع آموزش را پیگیری کنیم. 
 
وی همچنین در حوزه استعدادیابی به ایجاد زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی و اردوهای استعدادیابی یک‌روزه اشاره کرد. 
 
جعفری در ادامه بیان داشت: تلاش مجموعه استان در هیات ژیمناستیک استان فارس ایجاد همدلی در تمامی ارکان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی توانمند این رشته در کشور و نیز نخبه‌پروری برای درخشش بر کرسی‌های بین‌المللی است. 
 
مسئول کمیته طرح و برنامه‌ریزی هیات ژیمناستیک فارس اهم مصوبات این نشست هم‌اندیشی را برگزاری کارگاه ها مجازی برای مربیان و داوران، برگزاری کارگاه های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری مسابقات به صورت مجازی، برگزاری اردوهای یک روزه جهت استعدادیابی، راه اندازی سایت ، اپلیکیشن و پیج اینستاگرامی جهت اطلاع رسانی و داشتن بانک جامع اطلاعاتی، ایجاد تعامل با ارگان‌های مختلف ازجمله آموزش و پرورش و نیزایجاد هماهنگی بیشتر بین کمیته‌های هیات ژیمناستیک برشمرد
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
925 کلیک ها  دوشنبه, 10 شهریور 1399 14:00
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

موارد مرتبط