توجه ويژه به ورزش بانوان در توزيع اعتبارات/با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، زير ساخت‌های ورزشي شیراز و استان تقویت می شود

راستین آنلاین :نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تقویت و توسعه زیرساخت‌های ورزشی شيراز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و توجه ويژه به ورزش بانوان در توزيع اعتبارات تاکید کرد. 

 
 
جعفر قادری با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی در حوزه ورزش شيراز و فارس، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوص، زير ساخت‌های ورزشي شیراز و استان تقویت می‌شود و توسعه پیدا می‌کند.
 
 
او در نشست صمیمانه با هیئت رئیسه هیأت دوچرخه سواری استان، بیان کرد: در دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی، تلاشمان بر اين است تا چارچوب‌ها، بسترهاي كلي و زير ساختي در استان ايجاد شود.
 
قادری با بیان اینکه در بخش زير ساخت‌هاي فرهنگي و ورزشي مشكلات جدي در فارس وجود دارد، دليل اين چالش زير ساختي را نبود زير ساخت‌هاي صنعتي و عدم توسعه آنها در استان ذکر و خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده‌اي از اقدامات مالی بخش‌هاي فرهنگي و ورزشي از بسترهاي سرمايه گذاري‌هاي صنعتي امكان پذير است، در حالی‌که ما در فارس واحدهاي بزرگ صنعتي نداريم كه بتوان از طریق آنها بخشي از هزينه‌ها را به فعاليت‌هاي ورزشي و فرهنگي اختصاص داد و این امر موجب شده تا نتوانیم در حوزه‌هاي مختلف، با جديت فعالیت کنیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توان و وقت خود را بر شكل گيري چند واحد بزرگ صنعتي در استان گذاشته‌ايم تا الزامي ايجاد شود كه هر كدام از واحدها اسپانسر يكي از مجموعه‌هاي فرهنگي و ورزشي شوند.
 
قادری اضافه کرد: در بخش‌هاي مختلف نیز الزامات قانوني در قالب يك طرح ديده شده كه از جمله آن طرح اشتغال ورزشكاران و بيمه آنهاست که در مرحله نهایی شدن قرار دارد.
 
او همچنین با تاکید بر اینکه در توزيع اعتبارات باید ورزش بانوان ويژه ديده شود، گفت: در این حوزه باید اعتبارات مازاد بر سهم پیش‌بینی شده، تخصيص داده شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وزارت نفت نیز رایزنی‌هایی انجام شده تا از‌ ظرفیت آنها با توجه به اينكه در طول چهار سال گذشته شهرستاني‌ها استفاده كرده‌اند، در شیراز و فارس نیز بکار گرفته شود.
 
محمدجواد كشاورز، رئیس هیأت دوچرخه سواری فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: دوچرخه سواري از رشته‌هاي پرمخاطب استان فارس است اما با شرايط ايجاد شده، مطالبات اجتماعي زيادي را به دنبال داشته است.
 
او با تصریح بر این نکته که متاسفانه زيرساخت‌هاي دوچرخه سواري در فارس و شيراز مناسب اين رشته نيست، افزود: گویای این مدعا، پیست ورزشي ميانرود است كه قرار بود با بودجه دولتي به پيست دوچرخه سواري تبديل شود و اعتباراتي هم از سال ٨٩ برای عملیات اجرایی آن تزريق شد اما معلوم نشد صرف چه کاری جز اجرای این پروژه شد.
 
کشاورز خاطرنشان کرد: همزمان با شيراز، پيست دوچرخه سواري مشهد، تبريز، اهواز و كرمان آغاز شد و در حالی‌که اين پیست‌ها افتتاح و بهره برداري شده اما متاسفانه پيست شيراز در حد چند آهن در ورزشگاه ميانرود باقي مانده و علي‌رغم تلاش‌ها هنوز اقدامي انجام نشده است ورو به فرسایش می باشد.
 
او با بیان اینکه ٢١ مدال المپيكي در اين رشته داريم اما زيرساخت نداريم، تاکید کرد: اگر زيرساخت‌ها ايجاد شود علاوه بر جنوب كشور، كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز تحت پوشش زیرساخت‌های شیراز و استان فارس قرار می‌گیرند .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
531 کلیک ها  دوشنبه, 27 مرداد 1399 08:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا